Buitengewone onkosten en woonstvergoeding

NotHappy
Topic Starter

Buitengewone onkosten en woonstvergoeding

#1 , 17 dec 2015 07:31

Mijn ex komt niet tot een conclusie over een EOT, alle naar mijn inziens zeer correcte voorstellen worden verwezen naar de prullenmand. Ondertussen wegen de kosten door.
Ik betaal maandelijks:
- voor de kinderen,
- de buitengewone onkosten,
- nog een lening van de gemeenschappelijke woonst,
- mijn eigen huur.

Gezien dot zwaar is en de ex geen woonstvergoeding betaalt voor de gemeenschappelijke woonst zou ik in het vervolg de woonstvergoeding van de buitengewone onkosten aftrekken, dit zou mij een stuk minder kosten en het evenwicht wat herstellen.

Een goed idee of beter niet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wilfried1954
Contacteer: Website

#2 , 17 dec 2015 11:14

Als ik het goed interpreteer zijn jullie in onderhandeling voor een EOT, doch je voorstellen zijn voor je partner onaanvaardbaar. Je vraagt of je voorstel een goed idee is, wel als het aanvaardbaar is voor je partner dan wel, anders niet. Je kan het zeker voorstellen. Het lijkt mij logisch dat kosten voor bewoning min of meer verdeeld zijn al van het begin van een onderhandeling.

Als jullie elkaar niet vinden in de onderhandelingen (doch het blijkbaar wel proberen), is het misschien nuttig van een Familiaal bemiddelaar op te zoeken. Deze zal jullie begeleiden in de gesprekken om tot een oplossing te komen waar jullie beiden mee kunnen leven. Eventueel vlug al een tijdelijke oplossing terwijl de definitieve regelingen dan nog verder kunnen besproken worden.

Op http://www.bemiddelingvzw.be/ kan je eventueel iemand vinden uit jouw omgeving.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”