Kan iemand mij zeggen waar "buitengewone kosten" nu eindelijk eens voor staan?
Mijn vriend betaalt voor zijn ex maandelijks voor 3 kinderen +/- 450€ onderhoudsgeld en van "zogezegde buitengewone kosten" komt daar maandelijks tussen de 200 en 500€ bij, wat neerkomt op een bedrag van +/- 900 a 1000€ /maand die wij aan zijn ex moeten betalen.
Ik begrijp dat allemaal niet, zijn hier nog mensen die na een echtscheiding zoveel moeten betalen?
Mijn vriend verdient géén 10.000'en euro's en is gewoon arbeider met een standaard maandloon, de helft van zijn loon moet hij dus al afstaan aan zijn ex terwijl er in de EOT vermeld staat dat buitengewone kosten slechts dienen aangerekend te worden wanneer het maandelijks onderhoudsgeld wordt overschreden....Volgens onze advocaat is dat "bladvulling"
Wat is het nut dan van een EOT?
Zijn ex woont samen met haar vriend, dat is al 3 jaar zo maar zij blijft beweren dat ze alleenstaande is, desondanks onze acties om haar aan te pakken lopen wij overal met onze kop tegen de muur, zij geraakt met alles weg en mijn vriend moet maar betalen en naar madam haar pijpen dansen....
Mijn vriend is na 3 jaar vechten ten einde raad, heeft geen zin meer in het leven en onze relatie loopt intussen ook helemaal verkeerd.
Kan iemand mij aub wat nuttige info geven?
Zijn ex dreigt nu zelfs de weekends dat wij de kids hebben ook helemaal te veranderen, omdat dan de kinderen van haar vriend dan bij haar zijn (maar ze is op papier wel alleenstaande!!??)....zomaar zonder enige verwittiging of overleg, zij overlegt niks, beslist alles alleen en liegt tegen de rechtbank en haar advocaat gaat daar in mee en wij....proberen alles zo correct mogelijk te doen en zijn de pineut van alles....
Ze zegt dat ze de kids in onze weekends niet meer zal meegeven en het alleen ouderschap wil eisen omdat ze dan nog meer onderhoudsgeld kan eisen.
Ze probeert de kinderen zelfs op te zetten tegen ons en zegt hen zelfs dat als ze bij ons zijn, dat ze dan moeten "stout" zijn.
Wij kunnen het financieel bijna niet meer aan en zijn echt ten einde raad, wij gaan met 2 full time werken en madam part-time en ze verdient meer dan mijn vriend op een maand, en nog hangt ze het armoezaaierke uit..... en ze heeft geen huis af te betalen....want het is een sociale woning en omdat ze zogezegd "alleenstaande" is, heeft ze haar huis bijna voor niks! (met haar maandelijk inkomen bedoel ik haar loon + kinderbijslag + onderhoudsgeld)