Ik ben onlangs uiteen met mijn ex. Nog niet gescheiden maar die is wel aangevraagd.
Mijn ex en ik zijn in 2012 gehuwd, hij kwam uit amerika en woonde in bij mij en mijn 3 kinderen. Gedurende onze relatie was hij aggressief, zowel verbaal als fysiek. Helaas zo stom geweest om nooit aangifte te doen want och, hij veranderd wel (niet dus) Wel is er 1 keer een melding gemaakt (is ook een pv nummer van) door de buren die aan de overkant door het raam boven zag hoe hij mij vast pakte aan de keel. Hoe dan ook, tijd verstrijkt en niets veranderd, Hij is alle dagen thuis, volgt geen opleiding, zoekt geen werk maar doet ook niets in het huishouden. We krijgen samen een kind wat hem eventjes fysiek minder aggressief maakte maar niet voor lang.
We zijn nu 2014, we willen graag een auto kopen maar de lening word niet goedgekeurd omdat ik geen vast contract heb. Op een dag kom ik thuis en meld hij dat hij goed nieuws heeft. Dat een onkel van hem in amerika een gift heeft gedaan zodat wij een nieuwe auto konden kopen. Hoewel ik heel verbaasd was heb ik er niet al te veel vragen over gesteld want zo werkte dat in die relatie. Te veel vragen resulteerde in hevige ruzies, dreigementen en fysiek geweld. Nog iets later verteld hij me dat hij wat geld met de lotto heeft gewonnen. Hij verteld me niet exact hoeveel maar Gebruikt een credit card van de post om een deel van zijn geld te gebruiken. We zouden ook verhuizen en om iedereen een nieuwe start te geven (we hadden enkele jaren in een schuldbemiddeling gezeten) zou hij dat geld gebruiken om nieuwe meubels e.d. te kopen. Het huwelijk is nog steeds niet goed maar ik concentreer me op de kinderen, vermijd ruzie zoveel mogelijk.
We zijn nu oktober 2015, ik werk al een jaar met de nacht om meer te verdienen omdat hij nog steeds niet werkt. Op een dag sta ik op, en komt mijn zoontje naar me toe en zegt dat het vriendinnetje van de grote zus vreemde dingen zegt over "papa". Ik vraag welke dingen en hij vertelde me dat ze zei dat ze dacht dat hij op haar verliefd was en haar steeds knuffelde en haar poep aanraakte. Ik heb toen dat vriendinnetje erover aangesproken waarop ze onmiddellijk zei dat ze zich vergist had, en is toen naar huis gegaan. Ik heb haar moeder wel op de hoogte gebracht en gezegd dat vooraleer ik meer wist ze misschien beter even niet meer kon komen spelen. Vreselijk maar wie geloofd dit nu zomaar? Die avond zou mijn dochter terug thuis komen van bij een ander vriendinnetje en ik ging haar vertellen waarom haar andere vriendin tijdelijk niet meer zou langs komen.
Toen ik haar dit alles vertelde gaf ze me een blik die meer sprak dan boekdelen en stelde ik haar de vraag of "papa" ook dingen bij haar deed. Ze ontweek de vraag en ik stelde ze opnieuw, waarop ze begon te huilen en vertelde dat hij ook dingen bij haar deed. Ik vroeg haar te verduidelijken wat die "dingen" waren en je, hij misbruikte haar seksueel al een lange tijd. Ik heb mijn ouders toen gebeld omdat ik wist dat een confrontatie met hem wel eens zou kunnen eindigen in een fatale aanvaring, voor mij dan. Mijn ouder zijn bij de kinderen gebleven en ik heb hem erover aangesprken ik geloofde uiteraard mijn dochter. Die zelfde avond heb ik hem toegang tot het huis ontzegt. Ook liet ik hem weten dat ik klacht zou indienen. Daarop is hij terug naar Amerika vertrokken, om de klacht te ontlopen en woont hij in bij zijn ouders.
Ik heb de echtscheiding aangevraagd en hij is nu op oorlogspad. Hij beweerd nu dat ik de kinderen heb opgestoken die dingen te vertellen (de jongens hebben ook verteld wat er bij hen gebeurt is) de kinderen zijn op video verhoor geweest bij de jeugd pilitie, daar wisten ze e te vertellen zo snel mogelijk hulp te zoeken voor mijn dochter omdat het bij haar wel erg diep zat. Dit zijn professionele mensen, als mijn kinderen zouden liegen zouden zij dat wel gezien hebben. De jongste dochter die hij heeft achter gelaten mocht op aanraden van het vertrouwenarts centrum 1 keer per week met hem skypen. Zij is maar 2 jaar en 6 maand, dus dat skypen duurde maar een 8 minuten. Ook stuurde ik elke zondag foto's van haar. Ik vond dit verschirkkelijk maar dit zou beter zijn voor haar ontwikkeling. Soit, omdat ik nachten werk en dan soms op woensdag moet kunnen slapen, kon ze niet skypen. Ik ben alleenstaande met een job en 4 kinderen, mijn weken zitten propvol dus ik kon de skypesessie ook niet verplaatsen naar een andere dag. De week erop was ze ziek, en de week daarna werkte ik nogmaals. Gedurende die weken heb ik wel foto's gestuurd maar skype lukte niet. Daarover is hij heel boos geworden en begon hij weer te dreigen. Hij heeft mijn emails gehacked, mijn skype en snapchat. Hij contacteerde continu vrienden en familie met verschrikkelijke verhalen over mij. En nu nog krijg ik weekelijks dreigende emails van hem. Ik heb op aanraden van mijn advocaat de communicatie stop gezet omdat hij geen vrede wilde. Ik 1 van zijn emails zegt hij zelfs dat enkel als ik mmijn dochter aan hem zou overdragen ik rust zou hebben. Zij is volledig belg, geen dubbel burgerschap en HIJ is weg gegaan. Haar leven is hier.
In ieder geval wilt hij me nu beschuldigen van diefstal. Hij beweert nu dat ik het geld dat hij toendertijd van onkel en lotto had, zou gestolen hebben op mijn werk van een oude dame. Hij heeft zogezegde berichtjes die gefabriceerd zijn want hij heeft ook mijn oude gsm meegenomen, hij geeft bankafschriften van 2014 waar inderdaad die som voor de auto gestort was, maar dit heeft hij verklaard en naar eer en geweten ondertekend bij de bank. Dus, hij heeft inderdaad wel bewijs dat er ooit dit bedrag op onze rekening heeft gestaan, maar daar blijft het ook dan bij. Hij beweert nu dat hij met instanties in amerika EN belgië een procedure gaat opstarten om imij te laten arresteren, en mijn jongste dochter naar daar te laten sturen. Ik heb mijn werk ook op de hoogte gebracht op aanraden van de advocaat dat hij zulke leugens aan het ronbazuinen is. Nu vraag ik mij af of ik mij zorgen moet maken. Familie en vrienden zggen van niet want ik ben onschuldig, maar ik dnek dat ze een beetje onderschatten wat het mij je als mens doet wanneer iemand actief bezig is je leven te verwoesten. Hij stuurt continu dreigende emails met lange namen en moeilijke woorden, De fbi zou mee op de zaak zitten en de politie in belgië gaat me arresteren deze komende week. Zo zegt hij.
Moet ik een advocaat onder de hand nemen om mijn zaak te verdedigen? Moet ik me zorgen maken? Kan hij zomaar dingen verzinnen uit wraak en er echt een zaak van maken naar mij toe?