Zoontje mag vader niet zien

Oranje
Topic Starter

Zoontje mag vader niet zien

#1 , 15 feb 2016 09:28

Beste,

Ik en mijn vriend hebben onlangs samen een huis gekocht.
Mijn vriend heeft al een kind van 2jaar oud en heeft een omgangsregeling omtrent dit. (hij komt maar 1 weekendje>zaterdag-zondag om de 14dgn bij ons)

Ik ben dus zijn nieuwe vriendin en heb dus geen familiale banden met zijn zoontje.

Welnu, omdat ik mede uit beleefdheid, terughoudend ben in enige (opvoedkundige etc) bemoeienis met A. zijn zoon B. de moeizame relatie met zijn ex (en haar psyche)

EIST zijn ex dat zij mij moet zien. Zo niet dan mag hij zijn kind niet meer zien als ik in het huis ben (het huis is dus ook van mij)

Ik denk eigenlijk dat ze gewoon jaloers is en zich geen raad weet met de nieuwe situatie.
Tevens heeft zij zelf een nieuwe vriend en doet mijn vriend daar niet echt moeilijk over. En natuurlijk is het voor hem nog moeilijker, die nieuwe vriend van zijn exvrouw ziet zijn eigen kind natuurlijk nog vaker dan hijzelf.

Het gaat er dus gewoon om dat zijn exvrouw eist mij (nieuwe vriendin) te zien, zo niet, dan mag zijn zoontje niet meer bij zijn vader komen als ik er ben.

Volgens haar is dit juridisch geijkt.

Volgens mij niet.

Graag advies.

Bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 feb 2016 09:41

Ze heeft helemaal niets te eisen tegenover u want er bestaat geen enkele juridische band tussen u en het kind, laat staan met haar. Uw vriend moet dit maar afhandelen en opvolgen; m.i. heeft de moeder geen poot om op te staan en u hoeft haar helemaal niet te zien.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Oranje
Topic Starter

#3 , 15 feb 2016 09:59

Beste Xenophon,

Super bedankt voor uw reactie.

Ik dacht er al hetzelfde over.
Inderdaad ik deel niks met haar (noch juridisch noch emotioneel noch familiaal)

Ik wil gewoon niet op mijn geweten hebben dat mijn vriend moet kiezen tussen zijn eigen kind en mij omdat zijn exvrouw mij nog niet heeft gezien. Ik vind dit een dreigement om niks. En getuigd in mijn ogen van onmacht/jaloezie.

En ik denk zelfs, mocht ze mij ooit zien dat ik toch niet waardig genoeg ben, nooit zal zijn.
Net of mij zien alles zou veranderen.
Misschien is haar nieuwe vriend, een monster binnenshuis... Maar mijn vriend heeft hem wel al gezien. Gezien of niet gezien, het heeft niets te maken of die person goed of slecht voor het kind zal zorgen, een kennismaking zegt niets..

Nogmaals bedankt Xenophon voor uw reactie.

Met vriendelijke groeten,

Oranje

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”