zoeken naar jurische oplossing

dvdkerck
Topic Starter

zoeken naar jurische oplossing

#1 , 05 apr 2016 10:44

situatie schets

Mijn vriendin en ik wonen officieel samen in de buurt van Kortrijk. In mei gaan we trouwen.
Mijn vriendin heeft een zoontje van 4 uit een vorige relatie, ze was niet getrouwd.
Ikzelf heb 2 kinderen uit een vorige relatie. De verblijfsregeling is vastgelegd in een vonnis.
Mijn kinderen en het zoontje kunnen het heel goed met elkaar vinden.
Tot op heden heeft mijn vriendin geen officiële regeling met haar ex-vriend betreffende hun zoon.
In de praktijk is er soort 50/50 omgangsregeling.
Mijn vriendin krijgt het kindergeld.
Haar zoontje is gedomicilieerd bij de ex-vriend in Molenbeek, die een hierdoor een verhoogde werkloosheid uitkering krijgt.
Het zoontje zit op een Franstalige stadsschool.
We gebruiken momenteel een appartement in Brussel als uitvalsbasis om het schoolgaan in Brussel mogelijk te maken.
De communicatie verloopt met de ex-vriend verloopt moeilijk, mijn vriendin krijgt regelmatig mails van hem die ik als beledigend zou omschrijven.

We zitten met volgende wensen/vraagstukken
- we willen een officiële regeling met de ex vriend
- we willen graag haar zoontje meer bij ons
- we willen ons nieuw samengesteld gezin versterken door vaker samen te zijn
- we willen graag dat het zoontje naar een Nederlandstalige school gaat (wou de ex-vriend vroeger ook, maar niet meer sinds de relatie gestopt is), omdat we zelf tweetalig zijn en omdat dit in België nu eenmaal een heel grote troef is.
- we willen liever voltijds in Kortrijk wonen (school vlak naast de deur, letterlijk)(+ eigen huis)
- we kunnen het appartement in Brussel niet aanhouden wegens financieel niet mogelijk (huur)

Nu willen we zoeken naar een oplossing op juridisch vlak, zodanig dat er een goede oplossing voor het zoontje uit de bus komt.
Mijn vriendin gaat volgende week samenzitten met een juridisch raadgever (zonder haar ex-vriend omdat hij niet wil).

Heeft er iemand een idee wat onze mogelijkheden zijn, die ook kans op slagen hebben?

Indien er meer vragen zijn over de situatie kan ik steeds toelichten.

alvast bedankt
vriendelijke groeten

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding