Situatie ex huis en schulden

questonnarie
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Situatie ex huis en schulden

#1 , 17 mei 2016 12:39

In 2013 kochten mijn ex en ikzelf een woning
ik schoot hem zijn autolening voor (werd op papier gezet) en zijn deel van schrijfkosten/voorschot/etc. Dit werd in de aktevan de woning gezet. 35.000euro ongeveer.
In augustus 2014 verliet ik de woning na fysiek geweld en mentale manipulatie. Dit werd ook bij de politie aangegeven maar kreeg geen gevolg.

Hij werkt niet mee de woning te verkopen, woont er nog, weigert de rest van mijn spullen te geven en veranderde de sloten. Ik kan er dus niet meer binnen.

Van augustus 2014 tem maart 2016 betaalde ik telkens de helft van de hypothecaire lening. In maart stopte ik de betaling daar hij zelf al maanden niet meer betaalt (sinds hij kennis heeft van mijn nieuwe relatie). Ik werd aangettekend aangeschreven door de bank. Nu kan de bank de woning aanslaan en openbaar gaan verkopen. Ieder contact verbreekt hij.

Welke stappen kan ik zelf nemen? Inzake de woning en terugeisen van de schulden?Ingebrekestelling? Dagvaarden op grond van?? Zelf naar het vredegerecht stappen? Op een pro deo heb ik geen recht. Maar een advocaat kost een schrik van geld. Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt. Dringend hulp nodig

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 mei 2016 19:07

In 2013 kochten mijn ex en ikzelf een woning
ik schoot hem zijn autolening voor (werd op papier gezet) en zijn deel van schrijfkosten/voorschot/etc. Dit werd in de aktevan de woning gezet. 35.000euro ongeveer.
In augustus 2014 verliet ik de woning na fysiek geweld en mentale manipulatie. Dit werd ook bij de politie aangegeven maar kreeg geen gevolg.

Hij werkt niet mee de woning te verkopen, woont er nog, weigert de rest van mijn spullen te geven en veranderde de sloten. Ik kan er dus niet meer binnen.

Van augustus 2014 tem maart 2016 betaalde ik telkens de helft van de hypothecaire lening. In maart stopte ik de betaling daar hij zelf al maanden niet meer betaalt (sinds hij kennis heeft van mijn nieuwe relatie). Ik werd aangettekend aangeschreven door de bank. Nu kan de bank de woning aanslaan en openbaar gaan verkopen. Ieder contact verbreekt hij.

Welke stappen kan ik zelf nemen? Inzake de woning en terugeisen van de schulden?Ingebrekestelling? Dagvaarden op grond van?? Zelf naar het vredegerecht stappen? Op een pro deo heb ik geen recht. Maar een advocaat kost een schrik van geld. Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt. Dringend hulp nodig
Jullie status gehuwd samenwonend en welke vorm?
Gehuwd - welk huwelijkscontract?
Politie heeft Pv opgesteld maar parket heeft geseponeerd? onvoldoende bewijzen was het een IFG zaak
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358

Werkt niet mee .... dus geen scheiding????
Op wiens naam staat de woning?
Is er een notaris aangesteld ...
Dit om te beginnen
Vrederechter waarvoor zou die bevoegd zijn volgens u?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”