echtgenoot wil klacht indienen nadat ik naar buitenland ben gevlucht

camillaid
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

echtgenoot wil klacht indienen nadat ik naar buitenland ben gevlucht

#1 , 12 jul 2016 21:30

Goedenavond,

Ik heb het volgende probleem. Ik ben getrouwd in 2010 en na enkele pogingen om hem te overhalen te scheiden heeft mijn man telkens geweigert en gedreigd dat hij me nooit zou scheiden. Ik was niet in staat financieel om een lange procedure te betalen en heb het dan ook zo gelaten. Nu ben ik naar het buitenland verhuist en heb een job hier. Ik hoor van mijn moeder dat hij wil klacht indienen tegen mij omdat ik gevlucht ben naar ander land zonder de scheiding aan te vragen en dat hij wil weten waar zijn vrouw is. Ook wil hij mijn nieuwe vriend aanklagen wegens ontrouw van mijn kant binnen het huwelijk. Mijn vriend wordt ook door hem via gsm bedreigd.
Vraag is of hij me inderdaad kan aanklagen en wat is het advies hiertegen?

Dank u wel, groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jul 2016 00:14

Been, enigetse wat hij kan doen is echtscheiding aanvragen op basis van echtscheiding onherstelbare ontwrichting ... te bewijzen door o.a. dat u niet meer op echtelijk adres woont.
Bedreigingen via gsm tgo uw vriend kunnen strafbaar zijn.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”