vereffening - verdeling ook geen oplossing

dhamial
Topic Starter

vereffening - verdeling ook geen oplossing

#1 , 06 aug 2016 00:46

Ik kom uit Nederland en woonde samen met mijn Belgisch echtgenoot bij mij schoonouders in Antwerpen. Na ruzie over mijn sieraden met mijn schoonoduers, welke ze onrechtmatig in bezet hielden, heb ik echtelijke woonst verlaten. Mijn ouders probeerden te bemiddelen maar moest ook vertrekken zonder sieraden. Ten einde raad heb ik op 9 december 2012 hulp gezocht bij Antwerpse politie en ze hebben mij verwezen naar juridisch bijstand. Ik heb jarenlang proces gevoerd en uiteindelijk is sieraden vonnis in mijn voordeel beslecht. Ik ben daarna gescheiden en probeer via verdeling en vereffening door notaris mijn achtergelaten spullen, onder anderen meubels en kamer inrichting, terug te vorderen. De notaris heeft in staat van verdeling en vereffening alles voorhuwelijks eigen inbreng negeerd en aangegeven geen rekening te houden bij de verdeling.
Voor de duidelijkheid belangrijke feiten op een rij:
1. Mijn vader heeft meubels betaald via nederlandse bank overschrijving voor de officiele huwelijk maar daar levering adres in Antwerpen was staat naam van mijn ex-echtgenoot op de factuur.
2. Na mij vertrek op 29 november 2011 ben ik nooit teruggeweest naar mijn woon adres.
3. Op 9 december 2011 kon mij politie niet helpen en aangegeven in procesverbaal juridische bijstand te zoeken.
4. Bij beslaglegging op 24 februari 2012 heeft de gerechtsdeurwaarder mijn meubels opgemerkt en dit bevestigd via email na zien van een van de fotos waarop ik voor de kast stond.
5. Bij verdeling en vereffening heeft mijn ex-echtgenoot probeerde eigenaarschaap van meubelen op te eisen met de factuur op zijn naam. Notaris heeft dit terecht afgewezen daar betaling van de factuur door mijn vader gedaan werd. Tevens heeft Notaris opgemerkt dat terugvorderen van meubels via apart proces moet gebeuren en melding gemaakt van zijn oordeel in het ontwerp staat van verdeling en vereffening.
6. Ik heb hierna via een aangetekende brief mijn ex gemaand om mijn spullen terug te geven maar zijn advokaat heeft laten weten geen reactie te willen geven op dit verzoek.
Mijn vraag is kan ik weer bij politie aankloppen voor terugvorderen van mijn eigen spullen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 06 aug 2016 22:35

De politie is een uitvoerende macht. De beslissing om je meubels terug te geven valt onder de rechterlijke macht. Dus blijkbaar een bijkomend proces op te starten (als het sop de kool waard is)

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”