Exvriendin betaald dus letterlijk niets hé

jeanpaul
Topic Starter

Exvriendin betaald dus letterlijk niets hé

#1 , 12 sep 2016 13:40

Ik kom hier na een tweetal jaren nog eens terug piepen, men ex een alimentatie achterstand van 8000 euro,en idd ze konden vijf jaar terug gaan
dus is er een deel verjaard natuurlijk,ik ben alimentatie beginnen te krijgen in juni 2014 (87 euro nu maandelijks....schandalig laag) maar ik ben blij dat ik dat al krijg,kheb nu es 2 x 130 euro achterstand terug gekregen. MAAR nu komt het, nooit geen schoolkosten moeten betalen,en mijn zoon had nu dringend een beugel nodig,bijna 3000 euro op 2 jaar tijd,maar je moet er effectief 1600 van betalen op een periode van 2 jaar,dus 800 euro voor mij en 800 euro voor men ex. ik heb nu van maart tot nu september 50 euro gekregen om mijne mond te smeren...Bestaat er dan echt echt niets om dat rattekesnest,want zo noem ik dat, aan te pakken? nieuwe auto's , moto's , sigaretten, flatcreens, tattoos...alles lukt,behalve een beetje geld geven,dat lukt niet,zelfs niet bij mijn zoon zijn verjaardag.

Kon ik hun maar eindelijk eens laten dokken
ik begrijp dat er in deze wereld frustratie is. je krijgt er een mismoed van

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54

#2 , 12 sep 2016 14:03

Heeft ze iets van inkomen?
indien ja, kan je beslag op leggen via een GDW. Ook op een uitkering! Je zal wel redelijk wat moeten voorschieten (rond de 500 euro), maar na een tijdje zal je wel geld zien.

DAVO al ingeschakeld?

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 12 sep 2016 14:04

wat heb je zelf al gedaan om de tegenpartij (een iets beleefder en couranter woord dan "rattekesnest") in gebreke te stellen?

De betaling die je nu krijgt, is dat via DAVO of is het op een andere manier dat je nu geld krijgt?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 sep 2016 18:30

Bij niet betalen alimentatie kan u met het vonnis aangifte doen bij politie wegens familieverlating
art 391 bis strafwet
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 39#p420939
Bij de familierechtbank zal u terecht moeten voor al de andere zaken zijn er afspraken voor de bijzondere kosten. Wordt tegenpartij op tijd in kennis gesteld van de kosten enz enz
Beslag laten leggen via GDW is hier al aangehaald.

jeanpaul
Topic Starter

#5 , 13 sep 2016 21:04

Om even te antwoorden, ik ben al 13 jaar nu beleefd bezig, van de 13 jaar begon het na 1 jaar al onderhoudsgeld al geen onderhoudsgeld meer te worden. Ik heb nooit geen schoolkosten uitbetaald gekregen noch dokterskosten,dus dat beleefde woord mag U in je woordenschat gebruiken,maar ik doe hier niet meer aan mee,spijt me. Ik ben nu sinds juni 2014 via davo eindelijk alimentatie aant ontvangen,en ja ocharme 87 eurokes, de achterstand is +/- 4500 euro op papier om terug te betalen,de rest ist verjaard,de lucht in,en waarom de lucht in? Door mijn goedheid,men hart altijd te laten zien,voor mijn zoon een beter gevoel te geven,en niet om de twee weken te dreigen met rechtbank en achter mijn geld.daar is een schuldbemiddellaar bij hun aan te pas gekomen,die mij in 2010 zou uitbetalen,na 1 uitbetaling kreeg ik als antwoord dat haar man weigerd van enige medewerking,het is zijn kind niet.Ze hadden toen op dat moment 33 schuldeisers, ik dacht dat een zoon altijd op de 1 ste plaats kwam,blijkbaar niet want grote instanties gaan voor.Ik was schuldeiser en ben toen naar tongeren geweest,en niemand was daar,en kreeg toen van 2 vrouwelijke rechters te horen,dat wie niets heeft je niets kunt afnemen. ze hebben 13 adressen al gehad,nu eindelijk het laatste adres zitten ze verschillende jaren.Ze houden hun nooit aan de uren van halen en terugbrengen.Ze hebben vorig jaar een spiksplinternieuwe auto gekocht. Moet ik verder gaan? begrijpt U dan het woord rattekesnest,of ben ik hier de NIET beschaafde? familieverlating Mijnheer Franciscus... dat is ook een discussie 2 jaar geleden geweest op het politiekantoor waar ik afkomstig van ben.dat bestaat niet,dat kunt ge niet maken kreeg ik toen te horen. Ik zei toen wat als ik het heft in eigen handen neem,iemand die niet betaald voor haar kind,ja dan geef ik hem gewoon niet meer mee,maar dan ben ik helaas in de fout,en dan zou ik een kidnapper zijn. Ik heb alles laten varen,en stond er dus gewoon enkel op opdat de kosten van de beugel worden gehalveerd,omdat Davo nu de rest aan het doen is momenteel,maarja van die 4500 euro heb ik na 2 jaar nog steeds geen 500 euro gehad hoor, tgekste is dat ik weet dat er geld is,maar idd veel cash, ik kan nog verder in detail treden opdat U dat volk ook zo gaat bekijken hoe ik het bekijk,maar dit detailke vermeld ik U hier vanavond niet. Dus als ik enkel voor de beugel wil gaan,dan moet ik via familierechtbank gaan?

jeanpaul
Topic Starter

#6 , 13 sep 2016 21:08

ohja, ik weet dat ze werkt ja in de horeca,maar hoeveel uren,dat weet ik helaas niet,volgens mij het minimum hé,voor in orde te zijn,loonsbeslag?? ja, 33 schuldeisers, op welke plaats staat mijn zoon?

jeanpaul
Topic Starter

#7 , 13 sep 2016 21:56

Wordt tegenpartij op tijd in kennis gesteld van de kosten enz enz

Om op deze vraag te reageren is. Ik kreeg 1 jaar geleden te horen dat mijn zoon een beugel moest gaan dragen 9 kansen van de tien,wat in januari ook bevestigd is van dit jaar.Ik heb aan mijn exvriendin gevraag om mee te betalen,dat dit een periode is van 2 jaar,en dat dit een 800 euro de persoon kost in stukken natuurlijk. We zijn maart dit jaar voor de eerste keer naar de orthodont moeten gaan, en de eerste betaling was een 9,80 de persoon ongeveer waarvan alles afgetrokken van was.Dat bedrag werd zelfs niet betaald, 5 orthodontsafspraken later kwam ik iets meer dan 210 euro uit,kheb telkens na elke afspraak en aftrek van de mutualiteit de bewijzen doorgemaild.ik heb dan ook in juli een brief opgesteld, van het bedrag te betalen binnen een termijn van 3 weken.Toen kreeg ik cash van mijn zoon 50 euro. Met de antwoord dat ze in stukken wilt betalen,maar ze wilt al 13 jaar in stukken betalen,alleen gebeurd het nooit. bij davo moet ik om het half jaar 3 loonfiches laten zien zodat ik niet teveel zou verdienen,anders nemen ze mij die 87 euro ook af. Als mijn zoon niks door het jaar krijg,maar wel bij kerstmis een afgedankte Iphone 5S van haar,zodat zij een samsung van ettelijke honderden euro's gaat kopen,vermoedelijk de tegenhanger van de iphone,want lager,neen dat gaat niemeer hé u verlagen..Snapt u mijn frustratie? Ik heb een loon van +/- 1500 euro,ik heb uiteindelijk alleen een huisje gekocht,ik hoef nie veel te doen want mijn geld is op einde van de maand op.vakanties zitten er niet in. Maar zulk volk kan overal poefen gaan.Waar zit de juistheid?moet ik dan naar de rechtbank gaan,weer 500 euro investeren,omachteraf het deksel weer tegen men neus te krijgen? ahja op pro deo heb ik geen recht ,want ik heb een eigen huis 17 jaar vast werk en ik kan mij er niet uit lullen, zij heeft op papier niks en krijgt natuurlijk wel een pro deo toegewezen,die het dossier van toeten of blazen kent en mij op een verkeerde manier zwart maakt,kheb het vele jaren geleden moeten meemaken. En dan die afspraken van die uren,dat mag je 1000 keren zeggen,nooit houden ze hun eraan. Ik droom ervan dat we vier jaar verder zitten en dat ik niks meer met hun te maken moet hebben,want dit duurt nu al 14 volle jaren nu

Terug naar “Echtscheiding”