Wanneer betaal je alimentatie?

NotHappy
Topic Starter

Wanneer betaal je alimentatie?

#1 , 14 sep 2016 10:23

Maandelijks betaal ik alimentatie: steeds op de derde van de maand, doet dit al drie jaar!
Plots komt ex boos vragen waarom ik niet de eerste betaal, in het vonnis staat niet op welke dag ik moet betalen!
Voor mij is het gewoon weer een rondje pesten in een vechtscheiding.

Is er ergens een regel hieromtrent?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Madeliefje35

#2 , 14 sep 2016 12:13

Als er geen exacte datum in het vonnis staat, dan heeft je ex geen poot om op te staan. Je zou zelfs bij wijze van spreken pas op de laatste dag van de maand mogen betalen.
Zeker niet als ze al 3 jaar geaccepteerd heeft dat je de 3de van de maand betaald.

Adriana

#3 , 14 sep 2016 13:06

Als er geen exacte datum in het vonnis staat, dan heeft je ex geen poot om op te staan. Je zou zelfs bij wijze van spreken pas op de laatste dag van de maand mogen betalen.
Zeker niet als ze al 3 jaar geaccepteerd heeft dat je de 3de van de maand betaald.
In vonnis van mijn man met zijn ex staat er ook geen dag ( alleen een formulering van " vanaf 1 september is de alimentatie. ....") en toch kregen wij een GDW aan de deur....

Indien je al jaren zo betaalt dan zit je volgens mij veilig. ...

Reclame

NotHappy
Topic Starter

#4 , 14 sep 2016 15:29

Het enige dat vermeld is: herziening vanaf 1 maart van elke jaar. Dit betekent niet je de eerste van de maand moet betalen.

WP002

#5 , 15 sep 2016 11:56

Het kan wel zijn dat het bedrag dat u op de 3de betaalt, dient voor de periode die vanaf de 1e begint te lopen. Bij bijv. een verhoging omwille van de index zal dat vanaf de 1e gerekend worden en niet vanaf de 3de. Echter, als u dit al jaren zo doet en u geen betalingen heeft overgeslagen, zal elke zichzelf respecterende rechter dit als argument waarschijnlijk weglachen.

Adriana

#6 , 15 sep 2016 12:52

Het kan wel zijn dat het bedrag dat u op de 3de betaalt, dient voor de periode die vanaf de 1e begint te lopen. Bij bijv. een verhoging omwille van de index zal dat vanaf de 1e gerekend worden en niet vanaf de 3de. Echter, als u dit al jaren zo doet en u geen betalingen heeft overgeslagen, zal elke zichzelf respecterende rechter dit als argument waarschijnlijk weglachen.

Rechter zal het hoogstwaarschijnlijk weglachen, maar sommige GDW's niet. Ik kan alleen uit ervaring spreken...
Als de ex partner echt uit is op jouw leven zuur te maken, betaal gewoon de 1ste om zeker te zijn dat je uiteindelijk geen +100 euro betaalt aan een GDW...

NotHappy
Topic Starter

#7 , 05 okt 2016 12:02

Heb terug de derde van de maand betaald, geen reactie meer ... oef

Terug naar “Echtscheiding”