Beste.
Sinds eind juni 2016 heeft de zoon van mijn vriend het school verlaten . Zijn studies zijn af en hij is 22 jaar
Ook hebben we vernomen dat hij sinds 15 juli als jobstudent heeft gewerkt en nu sinds begin deze maand bij een interimkantoor .
Zijn moeder heeft al van het kinderbijslag fonds het geld moeten terugbetalen daar de zoon teveel gepresteerd uren had en ze dus geen recht had op kinderbijslag voor hem.
Mijn vriend betaald al 13 jaar 500 euro voor 3 kinderen, na 1 jaar is de oudste toen 18 geworden het huis verlaten , maar hij is blijven 500 euro betalen voor toen maar 2 kinderen niet meer.
Nu is de zoon actief aan het werken maar eist de vrouw dat hij voort 500 euro moet betalen voor de laatste . Hij verdiend ook maar 1600 de maand en moet ook huishoud betalen .
Ik ben invalide en kan hem niet veel helpen hiermee.
Wat kan of mag hij doen ? Waar moet hij terecht om eventueel een herziening te vragen ?
Alvast bedankt voor de reacties. (Normaal moest hij al 12 jaar maar 350 of zo betalen en is hij toch 500 blijven betalen wat zijn ex nog veel te weinig vind )