Moet ik betalen?

Nele1974
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Moet ik betalen?

#1 , 28 sep 2016 17:09

Hallo, ik ben gescheiden en de inboedel is verdeeld. Nu gaat het om het huis, mijn man ( nu ex-man) heeft een deel van het huis geërfd van zijn moeder, de andere helft hebben we overgekocht gehad van zijn vader. Nu blijkt dat bij deze situatie het huis dus volledig op zijn naam is komen te staan en ik er geen recht op heb. Ik heb wel mee getekend voor de hypothecaire lening en nu eisen ze dat ik de helft van de lening betaal ook al heb ik nergens recht op. Kan dit zomaar ???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger

#2 , 28 sep 2016 17:12

Staat uw naam al of niet in de notariële akte?
Met welk contract waren jullie gehuwd?
We zijn "ze"?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Nele1974
Topic Starter

#3 , 28 sep 2016 17:17

Volgens de advocaten sta ik nergens vermeld
Getrouwd zonder contract
en ze zijn mijn ex en zijn advocaat, en mijn advocaat beaamd dat

Reclame

Blaatpraat

#4 , 29 sep 2016 08:46

Dus jij hebt indertijd bij de notaris een akte getekend waarin jouw naam niet voorkomt?
Waarom zou je dan die akte tekenen?

Sirkii

#5 , 29 sep 2016 10:32

Was je nog niet getrouwd toen de transakties plaatsvonden (maw uw ex-man heeft alleen de notariële aktes getekend evenals de lening) ?

Zodra je getrouwd was zonder huwelijkskontrakt (wettelijk stelsel) kon uw man immers niet meer alleen voor de hypotheeklening tekenen en moest jij meetekenen. Idemdito voor de aankoop van het huis tijdens jullie huwelijk. Op basis van je gegevens is dan het huis half van hem (schenking) en voor de helft gemeenschappelijk (lening aangegaan door beiden want er is gemeenschap van aanwinsten)

Voorts : de bank gaat mogelijks niet akkoord dat uw ex-man voortaan alleen de lening afbetaalt doch dat is geen reden opdat jij zou moeten verder betalen. Het huis dient dan verkocht te worden en tot dan betaal je natuurlijk best elk voor de helft de aflossingen om bankbeslag met bijhorende gedwongen verkoop te vermijden. Het be-amen door uw advocaat lijkt me raar. Na verkoop wordt dan het openstaande kapitaal terugbetaald aan de bank en is dan 3/4e van wat overblijft voor je ex en 1/4e voor jou.

Terug naar “Echtscheiding”