Eot

Eot

Kris1
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Eot

#1 , 04 okt 2016 22:36

Ik heb een echtscheidingsovereenkomst met onderlinge toestemming. Mijn ex blijft in onze huidige huis en koopt mij uit. Ondertussen heb ik een compromis en voorschot voor een noeuw huis. Daar woon ik nu 1 maand met een sleutelovereenkomst tot aan de akte. De eot ligt op de gemeente. De eot uitkoop en afdchrijving van vorige woning gaat samen met de aankoopakte van mijn nieuw huis. Nu blijkt dat mijn ex noet meer wil betzlen. Ik heb een lening aangaan voor mijn aankoop en heb de rest vh geld nodig dat ik krijg v mijn oud huis : de uitkoop om de akte verlijden. Wat als mijn ex het geld niet geeft op afgesproken tijdstip, volgende maand dus. Dan zou ik mijn huis niet kunnen komen en vlieg ik er uit, voorschot kwijt????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 okt 2016 21:18

In welke akte staat dat het huis door haar overgekocht wordt? In de Eot of een aparte akte.
Dat de gemeente de EOT heeft kan kloppen maar dat gaat over het huwelijk.
Het feit dat er al een vonnis is wil zeggen dat u al actie kan ondernemen.
Ofwel door het (andere) vonnis te laten betekenen ofwel via notaris uw ex erop te wijzen dat zij aansprakelijk zal gesteld worden voor alle kosten en lasten.

U blijft toch eigenaar van uw deel en dat deel wordt dan onderpand voor uw lening. Dat wil zeggen dat de bank mede eigenaar wordt en vermoedelijk zal uw ex dat niet graag hebben.

Raadpleeg uw notaris.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”