Brengen en ophalen kind

sandra s
Topic Starter

Brengen en ophalen kind

#1 , 22 okt 2016 23:00

Hallo,

Ik ben gescheiden met eot. Onze dochter haar hoofdverblijfplaats is bij mij. De papa heeft bezoekrecht om de 14 dagen het weekend. In het vonnis staat dat mijn ex de dochter moet ophalen vrijdagavond en zondagavond spreken we af tussenin. Deze regeling is er gekomen omdat mijn ex-man 70 km ver is gaan wonen. Ondertussen is mijn auto stuk en heb ik niet het geld om te laten maken of een andere auto te kopen. Kan ik die regeling laten wijzigen of moet ik maar zien dat ik er geraak zonder auto?

Groetjes Sandra

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 23 okt 2016 14:49

hoe staat het terugbrengen precies vermeldt in het originele EOT? Dat moet er instaan, want anders moet niemand iets. Als er echt niets vermeld staat over het terugbrengen, komt het er in de praktijk op neer dat jij jullie dochter terughaalt. De papa is immers niet verplicht het kind terug te brengen.... Nog een belangrijk detail: de vader heeft omgangsrecht. Bezoekrecht is geen correcte term. Het reduceert de ouderlijke en opvoedkundige rechten en plichten van de vader tot "bezoek". Daarom wordt die term niet meer gebruikt in derechtspraak.

sandra s
Topic Starter

#3 , 02 nov 2016 23:31

In het vonnis staat dat voor het terugbrengen wij moeten afspreken op een parking. Deze parking is halfweg gelegen zodat we elk de helft van de km moeten afleggen. Nu heeft mijn auto het begeven en heb ik niet de middelen om deze te vervangen of herstellen. Mijn vraag is of ik kan vragen de regeling te laten veranderen in het vonnis. Is het te laat om iets te veranderen? Is het onredelijk van mij om dat te vragen? Een goede verstandhouding tussen mij en mijn ex is er al lang niet meer. Onderling iets overeenkomen is niet meer mogelijk. Omdat alles al zo moeilijk verloopt en alles een strijd is, wil ik mij ook niet laten leiden door emoties. Ik wil zo juist mogelijk handelen.

Reclame

eylis

#4 , 03 nov 2016 12:16

Een EOT is iets wat jullie samen opgesteld hebben. En "afspreken op een parking" is nu wel een erg specifieke regeling die, als er iets verandert in je situatie, echt wel voor problemen kan zorgen.
De enige mogelijkjheid die ik hier zie (vermits de verstandhouding al niet erg soepel verloopt) is dat je voorstelt dat de plaats van afspraak bijvoorbeeld een trein/busstation, in de nabijheid van die parking is. Een ander voorstel is: dat u vraagt aan de vader of hij tegen betaling (van uw deel van de km's) ook jullie kind wil terugbrengen. U moet echt uw deel van de inspanning blijven nakomen. Er een zaak voor aanspannen kost een flink pak geld. (dat u best opspaart om later een andere wagen mee aan te schaffen)

Terug naar “Echtscheiding”