verantwoordelijkheid - schade verhalen op kinderekening ?

pipooken
Topic Starter

verantwoordelijkheid - schade verhalen op kinderekening ?

#1 , 18 dec 2016 21:18

HALLO

We zijn al 6 jaar gescheiden en we werken met een kindrekening voor de kosten van de kinderen.
De laatste tijd haalt ex van de kindrekening zonder overleg of bewijsstukken....Ik heb hierover al mails en haar aangesproken maar helaas...
Ik begin dit een beetje beu te worden ...

Kan ik zonder bewijsstuk of overleg ( en dus mijn akkoord ) hetzelfde bedrag er af halen ??

Wanneer kan de kindrekening aangesproken worden ? Onderstaande voorbeelden maken het duidelijk.

- mijn zoontje breekt een vaas bij mijn ex schoonmoeder ( kinderen zijn dan bij ex in die week) ...ik krijg een copy van de factuur nieuwe vaas en het bedrag wordt van de kindrekening gehaald door ex. Kan dit zomaar ? Moet ik mee hiervoor opdraaien ?? Ik kan toch niet verantwoordelijk gesteld worden als ouder ?? Dus dan toch ook niet financieel ?

- mijn dochter haar hobby is klarinet. Er is met de kinderekening geld afgehaald voor de aankoop van die klarinet en ook voor de muziekschool.

Dochter laat bij ex klarinet vallen en moet hersteld worden....ik vind weer een factuur van de herstelling in de valies zonder boe of ba en van mijn dochter van 11 jaar kom ik dan het verhaal te weten.....en ja idd het factuurbedrag is weer van de kindrekening gehaald ....

Als in de verblijfsregeling 50/50 de kinderen bij mijn ex zijn , moet ik dan maar zomaar opdraaien voor deze schade ??
Kan zij zomaar geld afhalen voor deze dingen zonder mijn goedkeuring of overleg ? ( moet via kinderen vernemen...)

Alvast bedankt voor de info !

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding