Op welk moment geen hospitalisatieverzekering/tandverzekering meer

Emmetje
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Op welk moment geen hospitalisatieverzekering/tandverzekering meer

#1 , 24 aug 2017 07:36

Mijn man is aangesloten bij een hospitalisatieverzekering via zijn werkgever, en daar valt ook het tandplan onder. Ik moet nu vrij onverwacht een nieuwe kroon, en omdat ik ook nog ben aangesloten bij hem, heb ik de aanvraag nog doorgestuurd naar de verzekeringsmaatschappij, het gaat hier wel om een aanzienlijk bedrag en op het moment heb ik mijn centjes toch wel nodig (maar zonder kroon is ook geen optie)

Ik sta nog op zijn verzekering, maar volgende week wordt de EOT ondertekend bij de notaris, dus ik vraag mij af tot welk moment precies ik op die hospitalisatie kan staan? Dus wanneer is de echtscheiding echt rond?
Ik durf het niet aan de verzekeringsmaatschappij vragen omdat ik dan bang ben dat ik geen akkoord zal krijgen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vader1
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 aug 2017 17:16

U kan zich waarschijnlijk nog steeds verzekeren bij dezelfde maatschappij.
De prijs zal echter hoger liggen indien u niet via uw (ex) man zijn werkgever bent aangesloten.
Enkel de maatschappij zal u hierover kunnen informeren.
En:
De door de rechtbank uitgesproken echtscheiding wordt van kracht zodra het vonnis 'kracht van gewijsde' heeft gekregen:
echtscheiding met onderlinge toestemming: 1 maand na de uitspraak.
echtscheiding op grond van onherstelbare ontwrichting: 1 maand na de betekening van het vonnis aan de tegenpartij.
De echtscheiding heeft rechtskracht tegenover derden vanaf de datum van overschrijving van het vonnis of arrest in de registers van de burgerlijke stand van de huwelijksplaats.
U moet bij de dienst burgerlijke stand van de huwelijksplaats zijn, voor het bekomen van een uittreksel of kopie van de echtscheidingsakte.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”