Dochter 9 wil niet meer bij papa gaan slapen

WendyS34
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Dochter 9 wil niet meer bij papa gaan slapen

#1 , 16 mar 2018 12:20

Hallo

Er is een regeling opgesteld 50/50..
2m geleden belt mijn ex me op met de vraag of ik mijn dochter kan ophalen omdat ze zo hard aan het huilen is om mij..ik ga haar halen en 2 m later is ze nog altijd bij mij en wil ze absoluut niet meer bij haar papa gaan slapen..ze zegt dat ze wel op bezoek wil gaan maar terug bij mij wil komen slapen.
Natuurlijk wil mijn ex er niets van weten..
Ze zegt (9j) jullie beslissen allemaal maar wat er met mij gaat gebeuren maar het gaat hier over mij en ik wil bij mama wonen en op bezoek gaan bij papa..
Wat kan ik doen? Kan papa iets tegen mij doen? Ik kan ze toch moeilijk met geweld naar hem brengen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72

#2 , 16 mar 2018 13:11

Absoluut geen juridisch antwoord, maar: heb je al de vraag gesteld (en doorgevraagd ...) waarom ze niet bij papa wil overnachten ?

Volgens mij zit de sleutel daar ... als je haar kan er van overtuigen dat logeren bij papa niets verandert aan't feit dat ze bij mama woont, ...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mar 2018 13:42

U zal toch eerst met pappa moeten praten en dan beide ouders met dochter.
Best raad vragen een een expert in uw omgeving...eventueel via een www.caw.be of clb van school die u kunnen doorverwijzen.
Als er een vonnis is MOET u zich daar aan houden.
Niet volgen van vonnis is strafbaar.
Een kind van 9 jaar maakt gebruik van spanningen tussen de ouders.

Doen ze trouwens ook in een niet gespannen relatie ...onze kleinkinderen hebben daar ook een handje van weg om iedereen tegen elkaar uit te spelen
Uiteraard mogen ze bij grootouders wat leer dan bij ouders maar zelfs dan en daarover wordt ook gecommuniceerd.
Trouwens hoe langer ze bij ons zijn en hoe dichter bij terug naar school wordt hun gewone schema meer en meer gevolgd.

Reclame

eylis

#4 , 16 mar 2018 17:54

Therapeuten raden in dit soort situaties aan dat jullie als ouders hierover samen met je dochter een gerprek voeren. Het punt is dat je dochter aanvoelt dat jullie als ouder het er samen over eens zijn dat het belangrijk is voor haar opvoeding én ontwikkeling dat ze door beide ouders wordt opgevoed. Dat papa geen familie is die je bezoekt, maar een vader die volgens de wet zijn plicht en recht moet kunnen nakomen: namelijk voor haar zorgen en met haar een dochter-vaderrelatie opbouwen. Stel haar op haar einde van dit gesprek voor: stel dat wij (papa en mama) vinden dat je naar die of die school moet gaan omdat dit beter is voor jou: kan je ook niet zomaar beslissen dat je dat niet doet. Daarom heb je ouders die samen beslissen, ook al wonen ze niet meer samen: We zijn nog steeds samen je ouders.

Terug naar “Echtscheiding”