ontkening vaderschap in de begin Fase

Shj
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

ontkening vaderschap in de begin Fase

#1 , 31 mei 2018 11:26

Mijn dochter heeft tijdens een bepaalde perioden kennis gehad hebben samen gewoond zijn samen om vakantie geweest een op een bepaald dag was het over een uit de kerel zetten hare auto thuis voor de deur neer met alle kleding en spullen van haar.
Ze wist toen nog niet dat ze zwanger was.
Na verloop van tijd ging ze een test halen en ja zwanger.
Ze bracht de vader hiervan op de hoogte waarop deze furieus berichten begon te sturen dat ze kind diende te laten weghalen.
Mijn dochter is daar wijselijk niet op in gegaan en heeft het kindje uitgedragen en geboren.
dit als voorgeschiedenis.
Na de geboorte is de vader opnieuw gecontacteerd en is hij op de hoogte gebracht dat hij vader was geworden van een zoon waarop deze furieus dat ze het maar had moeten laten weghalen en wat ze wel dacht enz enz dus geen onderlingen regeling mogelijk omdat hij de toestand bleef ontkennen
Dus naar de rechtbank DNA test laten doen en ja hoor hij was de vader.
Tegen zijn ganse familie had hij hierover gelogen en blijven liegen intussen was de doos van Pandora geopend en na de betekening van deze uitspraak over het vaderschap heeft hij een advocaat onder de arm genomen trouwens mijn dochter ook.
Nog geen 14 dagen later had hij het eisenpakket al klaar en werd dit overgemaakt aan de tegenpartij dus mijn dochter was hierover in alle staten en eiste gerechtigheid.
Naar de rechtbank en eerst moest er een vermogensstaat worden opgemaakt.
Mijn dochter woonde nog thuis in daar haar huisje wat er gekocht had op credit nog niet klaar was en aangekocht in casco dus er moest nog vanalles en nog wat aan gebeuren.
uitspraak familierechtbank ze kregen 60 dagen de tijd om een omgangsregeling uit te werken de vader weigerde hier elke medewerking aan te verlenen.
Na deze tijd heeft de rechtbank een bezoekrecht uitgesproken en wordt dit ook gesaldeerd zelfs meer als dat.
Toch blijft hij erbij dat mijn dochter met meerdere manen het bed had gedeeld, wat in werkelijkheid niet zo is, maar hij blijft haar hierover beschuldigen wat echt voor mijn dochter zeer vernederd is.
Ook is er intussen voorlopige uitspraak gedaan over het Alimentatiegeld voor een bedrag van €120 per maand.
Intussen is er een definitieve uitspraak van €150 tegen deze uitspraak gaat de vader in beroep en nu plots wenst hij co-ouderschap kan dit zomaar?
Ik heb ook ervaren dat mijn dochter tijdens haar verblijf van de vader meermaals werd vernederd en ja zelfs geslagen desondanks dit alles stond zich steeds onvoorwaardelijk klaar voor haar ex vriend de vader van het kind ze hebben samen hard gewerkt in het huis wat de vader actueel deel met een andere vrouw met kind desondanks hij nooit kinderen wouw tot op vandaag benaderd hij mijn dochter respectloos en maakt haar constant verweten dat het een arm schaap is en zijn zoon eveneens mij dochter doet er alles aan en wij als ouders staan daar ook volledig achter haar.
Intussen heeft mijn dochter een andere vriend waarbij zij zich goed voelt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 31 mei 2018 17:38

Je dochter wilde dat de vader zijn verantwoordelijkheden nam en zijn kind erkende. Natuurlijk kan en mag een vader dan ook de rechten van zijn vaderschap opeisen. Hoe onheus en lelijk hij uw dochter ook behandelt: voor een rechtbank staan die relatieperikelen tussen hen beiden los van zijn mogelijke kwaliteiten en rechten als vader. Dus ja: hij kan een gelijk verblijfsco-ouderschap eisen en de rechtbank kan dat ook toekennen. Mogelijks kan, als er een gelijk verdeeld verblijf toegekend wordt, de kinderalimentatie ook sterk verminderd worden door de rechter. Maar had u een specifieke vraag ivm met deze situatie?

Shj
Topic Starter

#3 , 01 jun 2018 11:30

Dus als mijn kind vernederd, benut, en geslagen is speelt dat geen rol wat echter mijn vrees is dat hij het kind gaat benutten al wapen wij merken nu al dat indien hij onze kleinzoon er een aantal dagen heeft verbleven gaat hij opstandig doen zijn taalgebruik zoals vloeken en slaan is dan schering en inslag iets dat hij bij mijn dochter en ons als grootouder nooit doet.
mijn persoonlijke mening is dan ook dat er steeds in het belang van het kind dient te worden gekeken echter de vader is alles behalve en het boezemt me de nodige zorgen bekijk de toekomst van ons kleinkind dat op zich een vrolijk kereltje. Wij praten heel veel met hem, is bijna drie jaar, en wat me opvalt is dat zijn uitgelatenheid als hij terugkomt toch getemperd is. Ik denk dan ook dat hij heel weinig tijd maakt voor zijn kind en dat het de moeder van hem of zijn nieuwe vriendin die de kleine spruit dienen bezig te houden ik heb er in ieder geval mijn bedenken bij.

Reclame

Franciscus

#4 , 01 jun 2018 15:23

U kan uw bedenkingen hebben en u kan zelfs als grootouders omgangsrecht vragen en naar de rechtbank stappen.
In een aantal gevallen is dat nuttig.

Gebruiker21

#5 , 01 jun 2018 15:36

Nog geen 14 dagen later had hij het eisenpakket al klaar en werd dit overgemaakt aan de tegenpartij dus mijn dochter was hierover in alle staten en eiste gerechtigheid.
Zoals eylis opmerkte: als je de vader wijst op zijn plichten, is het niet meer dan rechtvaardig dat hij ook gebruik kan maken van zijn rechten. Als je dochter geen inmenging van de vader had gewenst, had ze dit zo moeten laten. De vader vragen "Kan je AUB maandelijks een bedrag storten, en me verder met rust laten." gaat niet op, natuurlijk.

Los daarvan: als je dochter denkt dat de leefomstandigheden bij de vader niet optimaal zijn voor hun kind, kan ze dit voor de familierechtbank brengen, zodat het omgangsrecht van de vader beperkt wordt. Ze zal dan wel de nodige bewijzen moeten kunnen voorleggen dat de situatie bij de papa thuis te wensen over laat. De familierechtbank zal inderdaad oordelen in het belang van het kind, en hierbij speelt in veel gevallen de relatie zoals ze was tussen mama en papa voor de geboorte van het kind, weinig of geen rol.
Dus als mijn kind vernederd, benut, en geslagen is speelt dat geen rol.
Ondanks dit alles, wou uw dochter wel dat de papa zijn plicht als vader zou opnemen ten opzichte van het kind? Ik heb een beetje de indruk dat uw dochter gewoon een maandelijkse alimentatie wou van de papa, en er geen rekening mee gehouden heeft dat de vader naast plichten, ook rechten had. Tja...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#6 , 01 jun 2018 20:51

En voor de vernedering , benutting? en slagen had ze PV kunnen laten opstellen met strafrechtelijke gevolgen en mogelijk consequenties voor het omgangsrecht van kind tot gevolg.
Beid ouders hebben zo wie zo gezamenlijk het ouderlijk gezag - enkel over verblijf omgangsrecht zal er een regeling moeten komen.

Terug naar “Echtscheiding”