Hallo,
Ik heb al 10 jaar problemen met het omgangsrecht over mijn 2 kinderen. In 2005 is mijn ex dan een rechtszaak in eerste aanleg opgestart om het omgangsrecht volledig op te schorten. Hier heeft ze voor de eerste maal ongelijk gekregen en is ze naar het hof van beroep gestapt. Na 3 jaar, een maatschappelijk onderzoek en een rechtsdeskundig onderzoek verder, zijn al de valse beschuldigingen ook door het hof van beroep ontkracht en is opnieuw boven gekomen dat de kinderen door mijn ex geïndoctrineerd worden. Hierdoor heeft ze een zware dwangsom opgelegd gekregen voor iedere dag dat de kinderen niet bij mij verblijven. Indien de kinderen alsnog niet komen moet ik hierbij een deurwaarder inschakelen.
Probleem is echter dat mijn ex op financieel gebied een gat in haar handen heeft. Ze zit dan ook altijd in de schulden. In hoevere gaat dat dan met een dwangsom? Iemand die niets heeft kan je ook niets afnemen.
Het gaat mij niet zozeer om het geld, wel dat ik eindelijk een pressmiddel heb om de kinderen (hopelijk) eens op een normale manier bij me te hebben. Momenteel is ze weg bij haar 4de echtgenoot, verhuist ze met de kinderen voor de 8ste keer. Ze wil zich nu op de ziektewet laten zetten zodat ze een minimaal aan inkomen heeft om zo onder die dwangsom uit te komen. Kan dit zomaar?
M.