Arrest hof van Beroep.

nanou
Topic Starter

Arrest hof van Beroep.

#1 , 22 mar 2008 17:37

Hallo,

Ik heb al 10 jaar problemen met het omgangsrecht over mijn 2 kinderen. In 2005 is mijn ex dan een rechtszaak in eerste aanleg opgestart om het omgangsrecht volledig op te schorten. Hier heeft ze voor de eerste maal ongelijk gekregen en is ze naar het hof van beroep gestapt. Na 3 jaar, een maatschappelijk onderzoek en een rechtsdeskundig onderzoek verder, zijn al de valse beschuldigingen ook door het hof van beroep ontkracht en is opnieuw boven gekomen dat de kinderen door mijn ex geïndoctrineerd worden. Hierdoor heeft ze een zware dwangsom opgelegd gekregen voor iedere dag dat de kinderen niet bij mij verblijven. Indien de kinderen alsnog niet komen moet ik hierbij een deurwaarder inschakelen.
Probleem is echter dat mijn ex op financieel gebied een gat in haar handen heeft. Ze zit dan ook altijd in de schulden. In hoevere gaat dat dan met een dwangsom? Iemand die niets heeft kan je ook niets afnemen.
Het gaat mij niet zozeer om het geld, wel dat ik eindelijk een pressmiddel heb om de kinderen (hopelijk) eens op een normale manier bij me te hebben. Momenteel is ze weg bij haar 4de echtgenoot, verhuist ze met de kinderen voor de 8ste keer. Ze wil zich nu op de ziektewet laten zetten zodat ze een minimaal aan inkomen heeft om zo onder die dwangsom uit te komen. Kan dit zomaar?

M.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Archie

#2 , 28 mar 2008 14:52

Hallo,
Al eens gedacht aan de omkering van het omgangsrecht?
van een website geplukt:
Wanneer uw ex-partner het omgangsrecht werkelijk onmogelijk maakt, kan u een vordering instellen waarbij de verblijfsregeling wordt veranderd. In dit geval kan u vragen dat het kind bij u in hoofdorde zal verblijven en dat dus verblijf- en woonplaats van het kind bij u worden gevestigd. Terecht wordt aangehaald dat een ouder die de omgang van het kind met de andere ouder onmogelijk maakt, best niet de ouder is waarbij het kind de meeste tijd doorbrengt.

elsje

#3 , 28 mar 2008 20:43

Beide ouders hebben evenveel omgangsrecht....helaas is de realiteit niet altijd wat het zou moeten zijn.
Het kind wordt door de ene ouder (vaak de moeder) continu , subtiel gehersenspoeld zodat het uiteindelijk ' ongemerkt ' een psychologische oudermoord pleegt op de ' te haten ouder '
Wil je meer weten over ouderverstoting en problemen met omgang kijk dan eens op google onder ouderverstoting...groetjes els

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”