Wat met co-ouderschap als er een nieuwe relatie komt

x_LuNa_x
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Wat met co-ouderschap als er een nieuwe relatie komt

#1 , 23 okt 2018 21:57

Hallo,

Ik ben reeds 5 jaar uit elkaar met mijn ex-partner. Samen hebben we een zoon. We hebben een regeling afgesproken in co-ouderschap. Sinds een klein jaar heb ik een nieuwe partner. Hij heeft 3 kinderen en heeft deze ook in een co-ouderschapsregeling. Aangezien het zeer goed gaat tussen ons, tussen de kinderen als ook tussen de kinderen en de nieuwe partner, zouden we graag samenwonen. Echter wonen we 100km van elkaar waardoor er gesleuteld zal moeten worden aan één van de co-ouderschapsregelingen. Echter zijn geen van beide ex-partners bereid toegevingen te doen. Is er iets wat we wel kunnen doen zodat we een echt gezin kunnen vormen?

Groeten,

x_LuNa_x

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Nevea2
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 okt 2018 08:57

Beste,

Co ouderschap heb je sowieso. Eventueel in het midden van die 100 km gaan wonen? De ouder die wegtrekt, wint het meestal niet in de rechtbank om een andere regeling voor de kinderen te verkrijgen in hun voordeel. Probeer eens rond tafel te gaan zitten met de andere ouder(s)? Ik snap dat dit niet makkelijk is en dat de andere ouder er niet om staat te springen om de regeling te veranderen. Zeker gezien de afstand!

mvg,

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”