Verhuizen en gezamelijk ouderlijk gezag

Annelies Petit
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verhuizen en gezamelijk ouderlijk gezag

#1 , 20 nov 2018 21:34

Beste,

Vorig jaar werd er voor de kamer voor minnelijke schikking na jaren van niets op papier te hebben een vonnis overeengekomen tussen ons als exen. Sinds dat vonnis waarin alles netjes geregeld werd en staat "gezamenlijk ouderlijk gezag" ,heeft mijn ex de ene aanpassing gevraagd na de andere wat betreft de ophaling van de kinderen aan de schoolpoort dat hij ineens niet meer wou doen, aanpassen/verminderen van de verlofperiode omdat hij zogenaamd (nota bene zen eigen gekozen verlofdagen met de kinderen) niet zoveel verlof heeft alsook aanpassen van datums en dergelijke in de omgangsregeling. de kinderen zijn bij mij gedomicilierd en gaan 1 weekend op de 2 naar hun papa.
Ook wil mijn ex de extra kosten zoals logo bril en sport niet mee betalen en liet hij de alimentatie niet indexeren zoals in ons vonnis staat.
Nu wil ik (ik in ben niet van hier afkomstig) verhuizen. Dit omdat ik hier geen familie of opvangnetwerk heb en als alleenstaande niet op de hulp van mijn ex kan rekenen. Ik heb moeite met het vinden van een job, waardoor ik buiten de alimentatie alle kosten voor mezelf draag. Als ik dichter bij mijn ouders kan gaan wonen dan heb ik al deze problemen niet meer en is er dag en nacht opvang waardoor ik terug kan gaan werken.
Nu heb ik hier ergens gelezen dat ik toestemming moet vragen aan mijn ex om te mogen verhuizen wegens dat zinnetje van gezamenlijk ouder gezag, iets waarvan ik nu al weet dat hij radicaal zal weigeren, ook al veranderd er voor hem in de omgangsregeling helemaal niets.

Wat zijn mijn rechten en plichten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Annelies Petit
Topic Starter

#2 , 20 nov 2018 21:39

PS de verhuis zou een afstand zijn van 41 km
Mijn ex heeft jarenlang geweigerd om mee voor de kinderen te zorgen of ze mee op te vangen.

Drone

#3 , 20 nov 2018 23:51

uw probleem is hier al meerdere keren gepasseerd, u hoeft niet te overleggen waar u woont (tenzij u verhuist naar het buitenland).

40km is niet onoverkomelijk, zeker niet in belgie

als u zou verhuizen van de kust naar helemaal achteraan wallonie dienen er alleen goede afspraken te worden gemaakt

Reclame

eylis

#4 , 21 nov 2018 14:37

Bovendien lijkt me dat de vader slechts een weekendomgangsregeling heeft en dus het schoolgaan voor de kinderen niet bemoeilijkt wordt als je verhuist naar een andere woonplaats. Stel misschien zelf wel spontaan voor hoe je de nadelen van de grotere afstand voor de vader kan milderen. Dan is er totaal geen probleem. Het gezamenlijk ouderlijk gezag komt daardoor absoluut niet in het gedrang. Dat heeft u overigens samen al bij wet, dat moest zelfs niet in het vonnis staan.

Annelies Petit
Topic Starter

#5 , 22 nov 2018 13:02

Ja ik zou dan zelf ook voorstellen om te bv tot een kwartier van de papa zijn deur op vrijdag te brengen op bv een carpoolparking. Zodat papa niet telkens de afstand moet maken.

Annelies Petit
Topic Starter

#6 , 22 nov 2018 13:04

Alvast bedankt voor het antwoord

Terug naar “Echtscheiding”