Kindergeld

Qbek
Topic Starter

Kindergeld

#1 , 18 dec 2018 15:30

Ik heb sinds 2015 week /week verhouding met mijn zoon waarbij het kindergeld moet gedeeld worden.
Wij hebben 2 kinderen,één is onder week /week verhouding.
Mijn ex berekend de helft van het kindergeld "letterlijk" met name,kindergeld éérste kind en daarvan de helft ,meestal rondom de 70€...
Nu april 2018 heb ik een nieuw vonnis waarin staat dat het kinderfonds rechtststreeks de helft van het kindergeld voor mij zoon op mijn rekening moet gestord worden.
Dit is aangevraagd en ook gebeurt...tot mijn verbazing is het nu bijna het dubbele van wat mijn ex mij in het verleden gaf.
Nu heb ik gevraagd of het bedrag dat ik rechtstreeks krijg van het kinderbijslagfonds ook wettelijk is omdat er zo een groot verschil is.
Zij zeggen dat al datgene uitbetaald wettelijk en volgens het laatste vonnis is.Maw zij maken de berekeing anders...
Nu heb ik het gevoel dat mijn ex mij de laatste 3 jaar me te weinig aan kindergeld gegeven heeft...
Als het kinderbijslagfonds gelijk heeft,mag ik dan hun berekening volgen van hun en toepassen voor de laatste drie jaar en zo het tekort terugvragen?
Ik heb gevraagd of zij me de berekening kunnen geven,echter zou dit niet (wettelijk) niet mogen...

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding