Echtscheiding - Vereffening en verdeling - Meerwaarde eigen inbreng

gabriel.mateusz
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Echtscheiding - Vereffening en verdeling - Meerwaarde eigen inbreng

#1 , 27 dec 2018 21:32

Ons huwelijk is gestrand, en heeft een complexe samenstelling van familiale schenkingen en eigen inbreng van de periode voor het huwelijk, aankoop van buitenlandse woning tijdens het huwelijk, aandelen in het familiebedrijf, een rekening courant schuld in de vennootschap betreffende de aankoop van een boot gedurende het huwelijk.

Omwille van die complexiteit ben ik op zoek naar een gereputeerd jurist of een professor familierecht die bijzonder beslagen is in de materie van vereffening en verdeling, om aan te schrijven met de details van ons echtscheidingsdossier. Het doel is om een antwoord te bekomen over de best case vereffening en verdeling, als basis om onderhandeling met de tegenpartij op te starten. Het dispuut in het bijzonder gaat over de recuperatie van de meerwaarde ten gevolge de eigen inbreng in de woning voor het huwelijk.

Ik ben niet zo thuis in de wereld van het recht, dus hoop ik op jullie richting van jurist/universiteit/professor die hierin bijzonder beslagen is en een reputatie geniet binnen de tak familierecht. Ik hoop ten zeerste op jullie waardevolle feedback.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian

#2 , 28 dec 2018 00:00

M.i. heeft u meer aan een professor familiaal vermogensrecht dat een professor familierecht, tenzij u ook de scheiding zelf wil aankaarten en niet enkel de vermogensrechtelijke gevolgen.

Terloops wens ik op te merken dat niet alle professoren staan te springen om kosteloos advies te verlenen voor particuliere situaties. Vergeet niet dat veel professoren overigens ook notaris of advocaat zijn, dus indien u deze informatie gratis wil bekomen zal u wel eens van een kale reis thuis kunnen komen.

Waarom neemt u niet een advocaat?
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

gabriel.mateusz
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 dec 2018 00:13

Ik dank u voor uw antwoord.

Ik heb al verschillende juristen die zich over de complexiteit buigen, die elkaar dan nog eens beginnen tegenspreken. Bijzonder verwarrend allemaal. Dan wil ik natuurlijk het advies eens horen van de primes inter pares onder de juristen.

Wie spreek van kosteloos advies? Uiteraard zal ik de vraag via hun kantoor stellen, dan staat het vrij om me hiervoor een tarief aan te rekenen of het uit weldadigheid te doen.

Reclame

Ghentian

#4 , 29 dec 2018 18:29

Het was meer een algemene opmerking, niet verkeerd bedoeld.

U kan contact opnemen met prof. Dr. Jan Bael, professor familiaal vermogensrecht en tevens notaris. U vindt zijn contactgegevens na een eenvoudige Google Search.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Echtscheiding”