echtscheiding

jose de greef
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

echtscheiding

#1 , 02 jan 2019 22:42

Mijn echtscheiding is uitgesproken en ik zit in de laatste ' conclusies naar de werkelijke uitbetaling van een woning die preferentieel aan mijn ex toegewezen werd. Maar betaalde reeds 47.000 euro aan een eerste advokaten bureau die dus de toewijzing verloor. Ik diende een klacht in tegen deze en hoop de laatste verschuldigde 7000 euro niet te moeten betalen. Ik was reeds begonnen met afbetalen a-rato van 208, 59 per maand maar dat heerschap wil me dwingen 308,59 te betalen.Ik ben alleenstaande verloor door deze toestanden het summiereerfenis van mijn onlangs overleden vader Ik schakelde het OCA in en wacht op nader verhoor. Ben HEEL boos op die man. Maar ondertussen moest ik een nieuwe ditmaal vrouwelijke advokate inroepen die me net het zelfde karaktertrekje heeft: veel te vragen voor het dossier verder tewillen zetten en nu bij de aanvang van de laatste ronde vereffening - verdeling weeral 3900 euro onmiddelijk te betalen vraagt of ze stop . Mijn vraag is mag ik de rest van de procedure " vereffening - verdeling " mezelf voorzitten en moet ik het de rechtbank schriftelijk in een aangetekend schrijven zo meedelen ? kan ik de conclusies zelf in mensentaal formuleren ? Ik zit toch voor " blok " . Advokaat 1 uit Leuven ontving reeds 47.000 euro en advokaat 2 uit Leuven wil eerst volledig betaald zijn voor ze volgende week verder wil ! Hopeloos ben ik door mensen heen maar graai-cultuur is toch geen universitair vak? Graag uw hulp AUB

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#2 , 03 jan 2019 07:57

Ik zit toch voor " blok " . Advokaat 1 uit Leuven ontving reeds 47.000 euro en advokaat 2 uit Leuven wil eerst volledig betaald zijn voor ze volgende week verder wil ! Hopeloos ben ik door mensen heen maar graai-cultuur is toch geen universitair vak?

Om te antwoorden op je vraag !

Neen graaicultuur is geen vak.

Maar bij ieder afrekening is er toch zeker een uitleg wat en hoe het komt dat deze bedragen zo hoog zijn, en ik denk dat een advocaat zich toch minstens verantwoord voor deze bedragen, die mijn inziens zeer hoog zijn, dit kan toch niet voor een gewone echtscheiding zijn, daar zal veel trek en duw werk mee gemoeid zijn, als ik hoor dat sommige voor minder dan 2000€ gescheiden zijn .

Dat je tweede advocaat eerst centen wil zien is dood normaal, daar ze weet heeft dat je bij de vorige nog een rekening moet vereffenen..

Heb je geen recht op een pro deo ???

Je kan en mag je zelf verdedigen, en zelf je conclusies schrijven, dit word meer gedaan.
Je heeft al 47.000€ betaald en verloren en voor wat heb je dan de zaak verloren ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

eylis

#3 , 03 jan 2019 09:32

Enkele vragen die toch wel nodig zijn om de zaak te begrijpen:
47.000 euro? Kan u hiervan een gedetailleerde prestatiestaat voorleggen (zonder namen)?
Hoe lang procedeert u al? 10 jaar?
Hoeveel is uw deel van de woning waard?
Kan u bij de bank geen lening overbruggingskrediet afsluiten om de advocaten te betalen met de uitkoopspom die u gaat krijgen van uw aandeel in het huis?

Reclame

jose de greef
Topic Starter

#4 , 04 jan 2019 10:19

ik ga voor de laagst mogelijke afbetalings procedure dus dien ik een verzoekschrift in bij de " arbeidsrechtbank van Leuven " met een overzicht van mijn inkomsten ? Vandaag werk ik met 32 u en op 60 jarige leeftijd in een tankstation van Texaco ! Verdien 1120 netto en geen cent meer. Maar ik wil weten hoe ik gepast en volledig moet reageren op de conclusies van de tegenpartij . Ik wil ze dus zelf schrijven maar zal waarschijnlijk en de tegenpartij en de griffie ervan op de hoogte moeten brengen? Anders riskeer ik WEERAL een uitstel. Zal ik topic per topic neersabelen en probere de rechter te overtuigen van mijn volledige inzet om dat huwelijk nog op het spoor te willen houden . Mijn ex bestookte me met " sexueel misbruik , agressie tegenover de kinderen enzoverder " alleen en enkel om haar "ontrouw " dicht te mantelen waar ze werd op betrapt , haar alkool verbruik en laksgedrag; Een vreselijke vergissing mijn eerste en laatste huwelijk ! maar ondertussen ben ik wel de erfenis van mijn vader kwijt aan ddm advokaat 1 uit het L kantoortje op de brusselsestwg. maar deze initialen zijn weeral gevaarlijk nietwaar "smaad aan derden " enzo voort. Ik wil dringend Hugo Claus zijn " verdriet van belgië " lezen en mijn conclusie over dit land trekken ! Hoogachtend JDG

eylis

#5 , 04 jan 2019 17:19

Maar wat is uw concrete vraag eigenlijk? Hoopt u dat we kunnen helpen om uw conclusies te schrijven?

jose de greef
Topic Starter

#6 , 05 jan 2019 09:11

Moet ik conclusies gewoon naar de griffie sturen of eerst een aanspreekpunt vinden in de rechtbank . Concreet ze nu reeds melden dat ik mezelf wil voorzitten ? Of hetergens laten attesteren bij een krant ? Jdg Dank u !!!

eylis

#7 , 05 jan 2019 12:51

Het ergens laten attesteren bij een krant? Ik dacht niet dat kranten een juridische bevoegdheid hebben op dat vlak. Zelfs geen informele communicatiefunctie. Waarom zou een krant dat doen?

jose de greef
Topic Starter

#8 , 06 jan 2019 12:38

ok sorry verkeerde denk piste. Volstaat het de rechtbank schriftelijk te informeren dat ik zelf conclusies wil opstellen en zodanig de termijnen wil respekteren ?Volstaat een aangetekend schrijven aan mijn ex haar raadsman? Graag uw antwoord. Dank u

eylis

#9 , 06 jan 2019 12:59

Ik betwijfel of u zelf uw rechten zal kunnen verdedigen, omwille van de eenvoudige reden dat u zelf nog te weten probeert te komen hoe uw rechten te verdedigen (cfr uw vraag ivm verloop procedure als men zichzelf verdedigt), dat komt naar mijn gevoel niet echt goed. Beter toch maar met advocaat in dat geval.

Terug naar “Echtscheiding”