Huurcontract samen ondertekend maar er nooit gaan wonen. Mijn ex wel

Veroke
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huurcontract samen ondertekend maar er nooit gaan wonen. Mijn ex wel

#1 , 06 jan 2019 06:21

Ik had graag wat advies.

Ik heb samen met mijn ex het huurcontract 3-6-9 ondertekend en ook de helft van de waarborg betaald...
Ik heb wel geteld de verhuis mee gedaan en de dag later ben ik doorgegaan....we zijn onze relatie met ruzie beindigd. Nu staan mijn spullen daar nog waarvan ik geen bewijs heb...
Enkel in mail dat hij het weigerd om mijn spullen te komen laten halen.
Ik vraag ook om mijn deel van de borg terug. ...aangezien hij er blijft en de huisbaas op de hoogte is .....de huisbaas wilt hem een nieuw huurcontract laten tekenen zodat jij alleen huurder is en ze willen mij laten tekenen om me te laten schrappen uit het contract.... hij dreigt er ook mee mijn ex...dat hij me de 2 maanden die nu al voorbij zijn de helft van de huur op te eisen....ik heb zelfs mijn adres daar nog niet op gezet...dus heb daar officieel niet gewoont.

Waar moet ik starten zonder fouten te maken ..
Kan iemand me helpen aub

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 06 jan 2019 23:58

Enige manier hier zal wellicht je ex én de verhuurder voor de vrederechter dagen zijn.
Tenzij jullie alle 3 een minnelijke oplossing vinden.

Je ex heeft trouwens gelijk dat deze de helft van de huur mag opeisen, en zolang het contract loopt, heb jij geen recht op de helft van de waarborg.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 jan 2019 09:35

De personen die in de huurovereenkomst zijn vermeld, en ondertekend, zijn de huurders, of ze er nu wonen of niet.
Ik persoonlijk heb tijdens mijn beroepsloopbaan wel honderden huurovereenkomsten getekend, en heb nooit in die huizen gewoond.
Ik deed dat in de naam van mijn werkgever . De huizen werden dan onderverhuurd aan anderen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”