Kind weggehaald door politie zonder reden en bij vader geplaatst door klacht

J.H.
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Kind weggehaald door politie zonder reden en bij vader geplaatst door klacht

#1 , 09 jan 2019 07:16

Beste,

Mijn kind is deze namiddag na het school door de politie weg gehaald en naar haar vader gebracht.

Even situatie schets. 8jr, woont altijd bij mij. Op 1 jr relatie gedaan en uit elkaar. Sindsdien ik als moeder ouderlijk gezag. Om de 2 weken naar de vader. Vader nog maar 3 jaar ‘actief’ bezig met kind.

Gisteren kwam ik dus op het school en het CLB stak mij een telefoonnummer in de handen. Mijn dochter was er niet meer. En ze mochten mij niks zeggen. Toen ik belde had ik de hoofdinspecteur sociale dienst aan de lijn. Die zei me neem een advocaat, je dochter is bij haar vader. Ik mag haar niet bellen of spreken. De vader neemt ook niet op. Dit is zomaar plots. Er is nooit een probleem geweest. Niet met mij niet met mijn dochter. Zij is een gewone 8jarige die naar school gaat en in de vakanties naar haar vader.

Toen ik mijn vader belde voor t nieuw te vertellen, in shock, vertelde hij me dat de politie de dag ervoor naar enkele familieleden had gebeld met vragen over mijn dochter haar leefsituatie. Dat de vader bij hun zat met bezorgdheden. Ik ben onlangs getrouwd met iemand die in het buitenland woont, en blijkbaar is hij daar bezorgd over. De politie heeft ook naar familieleden gebeld waar ik geen goed contact mee heb. Niet regelmatig zal ik zeggen. Maar niet naar de familieleden waar we wel een goede band mee hebben.

Ik vraag me af kan dit zomaar? Er zijn bezorgdheden en zonder mij te raadplegen is mijn kind ineens weg en ik mag de reden niet weten. Zoek een advocaat en ik krijg een pv nummer. Dat is al. Ik snap er niks van. Ik ben er erg door aangedaan.

Iemand dit al meegemaakt? Wat kan ik doen? Is dit tijdelijk? Ik zal al een eerste advies vragen maar heb geen Idee hoe ik dit moet aanpakken. Ik dacht dat de politie alleen kinderen meenam als er bv alcohol of drug gebruik is of iets ernstig. Hier is er echt niks aan de hand. Ik heb er een hele nacht niet van kunnen slapen.
Iemand die mij kan helpen aub?
Ik wil mijn kind terug.

Bedankt,

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued

#2 , 09 jan 2019 14:21

De politie haalt niet zomaar kinderen weg bij de ouders. De politie mag dit niet zelfstandig doen. Ze dienen dit in opdracht van een jeugdrechter of bij hoogdringendheid de Pdk te doen.
Gezien het plotse weghalen denk ik dat het bij u via de Pdk liep.
Uw heeft een partner in het buitenland, kunnen er vermoedens zijn dat u langdurig met het kind naar het buitenland ging trekken? Dat zou klasseren als parentale ontvoering.

BloodNight

#3 , 09 jan 2019 19:03

Wat is het pv nummer dat u heeft meegekregen?
Misschien kunnen we daar al iets uit opmaken...

Reclame

J.H.
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 jan 2019 20:39

Beste,

Bedankt voor de snelle reacties.

Pv nr is XXX

Ik ben voor de trouw 10 dagen naar t buitenland gegaan, de dochter bij de vader. Allemaal geen probleem.
Dit is 2 maand geleden.

Ik wou nu terug een week gaan, omdat ik binnekort trg full time moet werken en geen verlof heb en een visa toch tot 9 maanden kan duren. Ik heb dit nog niet gedaan maar vond het normaal nog mijn man eens te zien een week.
Ik was ook niet zeker of ik wel zou gaan, ik had vorige maand een ticket goedkoop geboekt voor mezelf, maar had nog niks definitief beslist.

De laatste week van de kerstvakantie is mijn dochter naar haar vader geweest, zondag kwam ze terug. Mss heeft ze verteld dat ik van plan was terug te gaan en is hij beginnen panikeren omdat hij van niks wist. Maar daar kan je dan gewoon voor bellen want ik zou dat ook nooit doen en trouwens niet kunnen haar meenemen zonder toestemming.
Dus ik snap niet waarom er hier wordt gereageerd alsof ik mijn kind in een onveilige situatie plaats. Terwijl ik de enigste ben die dat nooit zou doen.

Ik snap het ‘onderzoek’ van de politie niet. Ze bellen naar mensen waar ik niet veel contact mee heb en vragen naar de leefsituatie van mijn dochter. Maar aan anderen en mijzelf vragen ze niks. Het kan toch niet dat gewoon door een paniekaanval zonder bewijzen zo extreem wordt gehandeld? Terwijl kinderen die echt in de problemen zitten moeilijk worden geholpen.

Ik begrijp er niks van.

Terug naar “Echtscheiding”