Alimentatie

Miekeke
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Alimentatie

#1 , 20 feb 2019 10:19

Hoi,ik ben al gescheiden van 2000 en mijn dochter is nu aant verder studeren hoge school rechtspraktijk..we betalen alle alimentatie en bijkomende kosten heel stipt.heb al 6 jaar geen contact met dochter en ook niet met papa,enkel rekeningen via aangetekend schrijven!
Dit schooljaar nieuwe laptop gekocht..nu heeft ze haar koffie gemorst over de laptop en.ik heb de rekening gekregen voor nieuwe te vergoeden..terwijl ik al een betaalde! Kan dit? En tot wanneer moet ik ijven betalen want ze studeert juni 2020 af aan hoge school rechtspraktijk! Ze is dan beschikbaar op arbeidsmarkt
Hopelijk snel een antwoord!
Ben soms een beetje radeloos

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 20 feb 2019 14:06

koffie morsen op een laptop? Dat is toch wel erg onzorgvuldig van de dochter. en gezien haar leeftijd (meerderjarig) mag je verwachten dat ze daar zelf een groot stuk van de verantwoordelijkheid in neemt. Als de laptop echt onherstelbaar was (koffiemorsing blijkt vaak herstelbaar te zijn...) en inderdaad een ander nodig was, is het meer dan redelijk dat je voorstelt: ofwel betaalt (en studentjobt) ze de helft van de aankoopprijs zelf bij elkaar voor een nieuwe. Ofwel leg je de helft bij van een tweedehands gereviseerde. als er met de andere ouder niet te praten valt, stel je voor dat je de helft van een tweedehands betaalt. Dat wérkt ook en daarmee is er geen discussie over je alimentatieplicht.

Miekeke
Topic Starter

#3 , 21 feb 2019 10:05

Er is geen enkel contact tussen kind en andere ouder..blokkeren ons al 6 jaar ..zelfs mijn familie..weten niet eens waarom!

Reclame

Miekeke
Topic Starter

#4 , 21 feb 2019 10:09

Ben enkel de moeder als er geld nodig is 😢 ik zie daar heel erg van af!

Terug naar “Echtscheiding”