Eisenpakket

estée
Topic Starter

Eisenpakket

#1 , 25 sep 2010 00:25

Een jaar geleden kochten mijn vriend en ik een huis.
Hij had geen spaargeld, ik had al een serieuze spaarsom die ik kon inbrengen, alles werd natuurlijk vastgelegd in de notariële akte.
Voor de rest gingen we een lening aan waar we elk de helft van afbetaalden.
Er waren nog veel werken aan het huis, dus werd eerst de bovenverdieping onder handen genomen, deze werd volledig gestript.
Anderhalf jaar nadien boterde het al niet meer tussen ons.
Gevolg : mijn vriend verliet de woning en liet mij achter in het huis dat gezakt was in waarde, daar er enkel was afgebroken en niet opgebouwd.
Na overleg besloot hij dat hij het nog een 'tweede kans' te geven en terug te komen om de boel verder op te knappen.
Wel wilde hij dat er duidelijke afspraken werden gemaakt.
Met de meeste hiervan ben ik akkoord... alleen...
Voor we zijn gaan samenwonen heeft hij een wagen gekocht. Hiervoor had hij niet het geld en wilde hij gaan lenen bij de bank.
Ik vond het een dom idee om die wagen aan te schaffen, want per slot van rekening neemt hij telkens de trein om te gaan werken.
Toch stelde ik voor om hem het geld te lenen en dat hij me maandelijks een bedrag op mijn rekening stortte om die af te betalen.
Drie keer heeft hij dat gedaan tot ik voorstelde om de lening te laten vallen omdat ik het belachelijk vond om samen te leven met iemand die je geld moet.
Wel wilde ik dat het bedrag dat hij me nog moest bij de notariële akte werd toegevoegd samen met het geld dat ik investeerde in onze woning.
Zo gezegd, zo gedaan...
Na verloop van tijd zag hij ook in dat het belachelijk was om twee wagens te hebben, waarvan er eentje onaangeroerd bleef tijdens de week en sporadisch eens werd gebruikt, terwijl we zoveel kosten hadden aan het huis.
Toen ik op een dag thuiskwam van mijn werk deelde hij mee dat hij de wagen te koop had gezet.
De wagen van een paar maanden oud werd verkocht, met veel verlies natuurlijk, maar met het resterend geld werd een pelletkachel en nog wat materiaal voor het huis aangeschaft.
Nu wil hij dus dat - bij de verkoop van het huis - ik hem het volledig geleende bedrag terugbetaal.
Ergens klopt dit toch allemaal niet???
Graag jullie mening...
Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
estée
Topic Starter

#2 , 25 sep 2010 19:54

Spijtig dat ik nog geen reactie ontving want morgen komt hij langs om de zaak uit te praten en ik heb ergens een vermoeden wat het eerlijkst is, maar ben niet honderd procent zeker :-(

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”