samen wonen

Gamma
Topic Starter

samen wonen

#1 , 18 nov 2010 21:42

Met een partner heb ik samen een huis gekocht op basis van ieder 50% recht op het huis. We hebben beiden een afzonderlijke hypotheek en hebben geen geregistreerd partnerschap afgesloten.
Wij gaan uit elkaar zodra ons huis verkocht is. Ondertussen wordt de woonsituatie onhoudbaar en ik denk eraan om elders te gaan wonen.
Als ik elders ga wonen wordt dus mijn partner de hoofdbewoner en volgens inlichtingen ingewonnen bij een notaris dient hij dan de energielasten, waterverbruik ed te gaan betalen.
Ik blijf dan wel aansprakelijk voor de helft van het onderhoud aan het huis en de onroerendgoedbelasting en verzekeringen voor het huis.
Maar indien ik doorzet om elders te gaan wonen, wat kunnen de valkuilen zijn, waar moet ik voor oppassen?
graag uw mening
Gamma

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa

#2 , 12 dec 2010 15:06

Ik denk dat het het beste is dat u gewoon een contract maakt met uw ex-partner waarin heel gedetailleerd wordt gestipuleerd wie waarvoor gaat instaan.
Uw partner zal ook een bezettingsvergoeding moeten betalen (de helft van de huurwaarde van het pand).
Verder zet zo duidelijk mogelijk op papier wie wat zal gaan betalen.
Maak het op in zoveel exemplaren als er partijen zijn.
Contacteer desnoods een fatsoenlijke advocaat-bemiddelaar die dergelijk contract opstelt. Het kan u veel miserie besparen.
Plus est en vous

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”