wettelijk samenwonend - hypotheek lening

Koen77
Topic Starter

wettelijk samenwonend - hypotheek lening

#1 , 17 jan 2011 14:10

Situatie:
Mijn vriendin en ik wonen wettelijk samen in een woning die volledig eigendom is van mijn vriendin.
Aan deze woning willen we verbouwings- en uitbreidingswerken uitvoeren.
Mijn vriendin kan deze werken niet alleen financieren.

Ik ben wel bereid om in deze kosten bij te dragen (eigen middelen + lening mee afbetalen) maar wil dan wel “financiële bescherming” hebben in het geval de relatie stopgezet wordt.
Het huis is eigendom van mijn vriendin dus als de relatie stopgezet wordt heb ik geen rechten wat de woning betreft dus er zal zeker iets op papier gezet moeten worden zodat ik mijn inbreng terug zal krijgen.
Is dit mogelijk?
Wat is er mogelijk zodat ik mijn eigen middelen kan terug krijgen bij beëindiging van de relatie?
Is het opstellen van een document dat ze schulden heeft bij mij voldoende? Kan ik dan bij beëindiging van de relatie dit geld terugeisen ook al heeft ze dat geld niet? Kan ik dan eisen dat ze het huis moet verkopen om mij terug te betalen?
Zijn er nog andere mogelijkheden?
Wat moet er op papier gezet worden zodat ik na het beëindigen van de relatie de lening niet meer moet blijven afbetalen en dat ik wat ik reeds afbetaald heb terug kan eisen?

Alvast bedankt

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding