samenwonend?

Qbek
Topic Starter

samenwonend?

#1 , 04 feb 2011 20:56

Ik woon nu 2 jaar samen met een vriendin,we zijn niet wettelijk samenwoned en niet getrouwd.M'n vriendin heeft problemen gehad met de fiscus voor dat we samen waren.
Als er nu een deurwaarder aan de deur komt,kan hij dan beslag leggen op mijn eigendommen?en hoe zit met materiaal waar ik geen factuur van heb?Als ze beslag kunnen leggen op mijn materiaal,kan ik dit met een manier voorkomen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 feb 2011 21:01

Gezien u samenwoont is ALLES wat daar staat van u beiden. Elke vorm van op voorhand iets gaan vastleggen is (in feite) waardeloos.
Waar u facturen van hebt die van voor periode samenwonen dateren kan u het bewijzen.
Indien zaken worden opgeschreven die van u zijn zal u voor de beslagrechter moeten aantonen (revindiceren) dat ze van u zijn.
En een deurwaarder komt pas beslag leggen als allen andere middelen uitgeput zijn. Het zal niet bij de eerste brief zijn dat het gebeurd.

wanton

#3 , 04 feb 2011 23:06

Het zal niet bij de eerste brief zijn dat het gebeurd.

gebeurd?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Qbek
Topic Starter

#4 , 06 feb 2011 13:20

Als ik het goed begrijp dan kan ik alles kwijtspelen?ook al heb ik met de zaak niets te maken?Als m'n vriendin nu bij haar ouders gaat terugwonen(ik bedoel als vvoorbeeld hé!),kunnen ze dan alles van de ouders in beslag nemen?

roharro
Juridisch actief: Ja

#5 , 06 feb 2011 18:18

Als ik het goed begrijp dan kan ik alles kwijtspelen?ook al heb ik met de zaak niets te maken?Als m'n vriendin nu bij haar ouders gaat terugwonen(ik bedoel als vvoorbeeld hé!),kunnen ze dan alles van de ouders in beslag nemen?
Hun inboedel, tenzij ze kunnen bewijzen met aankoopfacturen en betalingsbewijzen dat alles van hun is.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”