Hallo,
Kan me iemand helpen met onderstaande vraag. Alle tips, hints,.. zijn van harte welkom.
Ik feitelijk gescheiden. Na gedurende 2 jaar alleen gewoond en gependeld te hebben tussen mijn huurhuis en het huis van mijn vriendin zijn we juli 2008 gaan samen wonen. Mijn vriendin is eigenares van het huis. De aflossing van de lening gebeurt momenteel volledig door haar. Ik zou hiervan een deel op mij willen.
Recent zijn we gestart met een grondige renovatie van haar huis. Dit vergt natuurlijk een stevige financiële investering.
Vermits het huis op haar naam staat kan ik echter van geen enkel fiscaal voordeel genieten. Tevens heb ik momenteel geen enkel recht op het huis (er is bv. nog geen testament opgemaakt).
Wat zijn voor ons de mogelijke opties opdat ik mede eigenaar van het huis zou kunnen worden?
Wat is het mogelijke financiële plaatje hiervan?
We zouden midden volgend jaar willen huwen. Ondertussen moeten we wel mbt de renovatiekosten beslissen wat we gaan doen om dit te financieren.
Vooraleer we naar een notaris stappen zouden we al enige achtergrond kennis hierover willen hebben.
Dank bij voorbaat