tis wreed om zeggenik voel er mij niet goed bij om zo'n clausule in te bouwen over de kostprijs van het huwelijksfeest maar je moet weten dat het geld voor het huwelijksfeest voor 100% van mijne kant gaat komen behalve dan het trouwkleed, dat betalen haar ouders. Momenteel studeert ze en haar ouders betalen gene rotten bal voor de studies. Ze krijgt wel studiebeurs uit Duitsland maar dat is eigenlijk ook voor 50% een lening, dus een persoonlijke schuld die ze inbrengt in het huwelijk. Ik heb veel zin om het huwelijk 1 of 2 jaar uit te stellen, dan kan ze meebetalen, we vertrekken onmiddelijk al met een ongelijkheid. Zo'n trouwfeest kost wel 10.000 euro he. En op giften van haar kant zullen we ook niet moeten rekenen, in Duitsland geven ze 20 euro per persoon als ze naar een trouwfeest gaan.
maar je zou idd beter, al dan niet voorlopig, NIET trouwen, ook niet wettelijk samenwonen.
eenmaal een paar jaar samen weet je (hopelijk) hoe goed je relatie is en wat je partner waard is: waard om er je centen in te stoppen of niet.
Helemaal zeker ben je natuurlijk nooit: ik ben na 28 jaar huwelijk te weten gekomen dat vertrouwen op zich niet voldoende is. Harde bewijzen en regelingen zijn op vandaag uiterst belangrijk. Voor de twee partijen. Denk er nog maar eens goed over na. Het beste!!
En als je haar een cadeau wil geven: geef haar die 10.000€ van het uitgespaarde huwelijksfeest, dan heeft ze een startkapitaal?