Overname auto + lening van partner

Recklessnative
Topic Starter

Overname auto + lening van partner

#1 , 28 apr 2011 22:59

Ik en mijn partner hebben in alle vriendschap onlangs beslist van even wat afstand te nemen van elkaar en aldus ga ik even terug bij mijn ouders wonen.
nu hebben we wel een krediet lopen voor een wagen (noodoplossing indertijd) en ik zou deze graag op mezelf nemen aangezien deze op zowel mijn naam als op die van mijn partner staat.
Het enige probleem is dat de wagen momenteel op de naam van mijn partner staat, hetzelfde geldt voor de verzekering van het voertuig.
Als ik dus de hoofdbestuurder wordt ben ik absoluut niet in regel als ik ooit een ongeval heb!

De bank meldt dat ik pas volgende maand de lening op mijn eigen naam kan zetten.
Nu blijft de vraag, kan ik (onze beide namen staan geregistreerd op de lening) de wagen niet gewoon overnemen (zonder verkoop) van mijn partner, deze laten inschrijven op mijn naam en zelf laten verzekeren?

De bank kan hier in principe toch geen probleem van maken aangezien de wagen van één van de twee aansprakelijke blijft? (De bank sprak al van een eventuele herfinanciering en dat de lening zou kunnen bekeken worden tegen hogere interestvoeten als een persoonlijke lening als de wagen van eigenaar veranderde..)

Enig advies?

Mvg,

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding