Wijzigen domilcilie adres van moeder naar vader 18 jarige

Jena
Topic Starter

Wijzigen domilcilie adres van moeder naar vader 18 jarige

#1 , 26 jun 2011 14:45

Ik woon momenteel bij mijn moeder en ben net afgestudeerd. Mijn moeder betaalt momenteel mijn school en dergelijke dingen. Ze heeft meer dan voldoende financiële middelen om dit te kunnen betalen.
Mijn vader bij wie ik wil gaan wonen heeft het financieel heel moeilijk om rond te komen. In het verleden had hij veel moeite om alimentatie te betalen. Daardoor stuurde mijn moeder constant haar advocaten op hem af. Mijn vader heeft geen geld om een advocaat te betalen en moest dus steeds toegevingen doen. In het begin van de scheiding heeft mijn moeder beide huizen en het geld van mijn vader kunnen houden dus dat hij had geen geld voor een nieuwe start.
Intussen zijn we al 12 jaar verder en heeft hij sinds dit jaar een schuldbemiddelaar. Deze man neemt het op voor mijn vader tegen mijn moeders advocaten.
Ik heb ook nog een zus die 21 is en zij gaat reeds werken dus moet mijn vader haar alimentatie niet meer betalen. Om deze betalingen stop te zetten heeft mijn moeder een aangetekende brief gehad en er stond in dat dit voor het gerecht komt maar dat ze niet aanwezig hoeft te zijn. Ze was in alle staten dat ze de alimentatie kwijt was (ondanks het heel normaal is). En nu werkt ze dat op mij uit aangezien ik mijn vader vaak verdedig aangezien hij altijd voor mij klaar staat.
Ze heeft me verteld dat ik niet meer verder mag studeren aan de hogeschool omdat ze het niet wil betalen en aangezien ik toegepaste informatica ga doen heb ik een degelijke laptop nodig van op z'n minst 700 euro(voor minimumvereisten) en dan nog een studie geld en de boeken. Ik wil heel graag verder studeren dus heeft ze mijn geen andere keus dan dat ik verhuis naar mijn vader.
Nu wil ik graag zo snel mogelijk mijn domicilie adres veranderen naar mijn vader zodat hij kindergeld en alimentatie krijgt.
Nu weet ik niet echt hoe ik daar moet aan beginnen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jul 2011 22:52

Sorry nu pas gezien...
Als 18 jarige kan je gaan en staan waar je wil.
Ruim je kamer op en neem INEENS alles mee wat van jou is.
Neem ook je spaarboekjes niet alleen mee maar haal ze leeg ( mogelijk heeft uw moeder een volmacht) kijk ook uw andere rekeningen na.
Verhuis naar uw vader en laat dat dadelijk weten aan dienst kinderbijslag (van uw vader)
Breng de rechtbank op de hoogte dat u niet meer bij uw moeder woont.
Wat staat er in de scheidingsakte want daar zal wel instaan dat geld naar moeder moet gaan.
Ga zelf eens langs sociale dienst OCMW gezien 18 voor meer info kan je ook een eigen (pro deo) advocaat nemen.
Wijzig uw adres en zorg dat UW POST ook wordt doorgestuurd minimum een jaar gelet op de (komende) moeilijkheden

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”