trouwen

alain1
Topic Starter

trouwen

#1 , 16 jul 2011 20:40

mijn vrindin en ik zouden willen trouwen, maar er is 1 probl,ik heb nl schulden die ik afbetaal.
als wij nu trouwen kunnen ze haar daarmee ook lastig vallen ? thx

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 16 jul 2011 21:12

De algemene regel stelt dat een eigen schuld in principe slechts kan worden verhaald op diens eigen vermogen en inkomsten. In een aantal gevallen is er tevens een beperkt verhaal mogelijk op het gemeenschappelijk vermogen, d.i. voorhuwelijkse schulden en lasten van giften en erfenissen; schulden ontstaan uit een verboden beroep handeling; schulden ontstaan uit een strafrechtelijke veroordeling of uit onrechtmatige daad.

Behalve indien u huwt met volledige scheiding van goederen kunnen uw oude schulden van voor het huwelijk inderdaad problemen veroorzaken voor uw aanstaande.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Bijtje

#3 , 11 aug 2011 11:22

maar als de schulden niet betaald worden en de inboedel is van de vrouw... kan deze toch worden aangeslagen dacht ik ?

Reclame

roharro

#4 , 11 aug 2011 18:49

maar als de schulden niet betaald worden en de inboedel is van de vrouw... kan deze toch worden aangeslagen dacht ik ?
Niet als ze kan bewijzen dat de inboedel van haar is (facturen en betalingsbewijzen).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Bijtje

#5 , 12 aug 2011 09:11

en wat als deze meubelen zijn overgenomen van iemand zoals in mijn geval ? ik heb geen enkele factuur, enkel van alle electronica. Dus moest ik ooit samenwonen met iemand die schulden heeft zit ik in de knoei ? Of kan je dat oplossen door een soort van inboedelbeschrijving te maken ?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”