Beste,
Graag had ik correct advies gekregen omtrent het volgende:
Ik heb bijna 4jaar geleden een huis gekocht gehad samen met mijn ex-vriendin en in het eerste half jaar hebben
we ons ook een wagen aangeschaft ook op lening op beide namen. De wagen is 2 maand ingeschreven geweest op mijn naam.
Door enkele ruzies hebben we dan de wagen verkocht omdat we liever dat geld wouden gebruiken voor de renovaties maar zover
is het nooit geraakt en is ze het afgestapt. Het geld is dan gebruikt geweest voor de lening van het huis en de auto verder af te betalen tot het op was, en het huis zouden we verkopen, doordat het huis een grondige renovatie nodig had wat we beide wisten op voorhand toen we de aankoop deden verkocht het niet meer terug voor dezelfde aankoopprijs. Ik heb dan het huis overgenomen op mijn naam alleen, opnieuw schrijfgeld betaald en alles overgenomen. De lening van de wagen zouden we netjes verder afbetalen ieder de helft en/of als we beide de helft hadden de som wegkopen van de bank zodat alles achter de rug zou zijn.
Nu na 2jaar later dat we dit mondeling besproken hadden komen haar ouders er blijkbaar achter van deze lening die ze blijkbaar voor hun verzwegen had. en nu willen ze ofwel dat ik 1. alles nog zou alleen verder afbetalen nog een 8500euro, oftewel 2. dat er gerechtelijke stappen verder ondernemen worden omdat we dit niet direct terug aan de bank hebben betaald na verkoop van de wagen.
Volgens hun gaat het mij duurder uitkomen als het via het gerecht zou lopen en zou ik er levenslang nog last van gaan hebben.
Mvg, Tom