Hallo,
Ik vraag mij af wat het best te doen in volgende situatie. Ik heb begin dit jaar iemand leren kennen met wie het enorm goed klikt en waarmee ik op termijn wil gaan samenwonen. Ikzelf ben gescheiden en heb x bedrag overgehouden aan de verkoop van mijn voormalige woonst. Momenteel huur ik nog, en "het" bedrag staat nog op een spaarrekening.
Mijn vriend heeft een eigendom, zo goed als afbetaald, hij heeft er ook zijn eigen zaak. Het is de bedoeling dat hij daar blijft wonen, wat begrijpelijk is. Ik zou bij hem kunnen intrekken. Met het geld dat ik heb verkregen vd verkoop v mijn vorige woonst zou ik een appartement kunnen kopen en verhuren (na er al dan niet zelf eerst een tijdje in gaan te wonen), of bouwgrond(en) ter belegging. Dat was het plan. Maar...
Ik ben er 200% van overtuigd dat dit de liefde is van mijn leven, doch het leven heeft mij ondertussen ook al enige ervaring bijgebracht en ik ben realistisch ingesteld. Ik maakte mij nu de bedenking dat het 'zomaar' intrekken toch wel risico's met zich meebrengt... Stel dat het morgen misloopt, stel dat er morgen iets met hem gebeurt, dan sta ik van de ene op de andere dag op straat. Ook naar mijn zoon toe, kan/ wil ik mij dat niet permitteren. En wat ben ik dan op dat ogenblik met een appartement dat wordt verhuurd, of een bouwgrond die daar ligt op te brengen?
Uitgangspunten:
1. ik zou bij hem gaan wonen, zijn woonst verkopen en samen iets aankopen is geen optie;
2. ik wil niet vd ene dag op de andere op straat komen te staan, ongeacht welke situatie zich ook voordoet;
3. hetgene wat door ons beiden werd verworven in een "vorig leven", dat moet ook zo blijven dus het is de bedoeling dat géén van beiden bevoor- of benadeeld wordt.
Wat zouden jullie aanraden?
Thx alvast voor de antwoorden...