Ik had graag een advies gehad over het volgende.
Mijn vriend en ik zijn feitelijk samenwonend en ik wil het huis laten schatten om te bepalen op hoeveel ik recht zou hebben als ik vertrek - en omgekeerd - of ik hem zou kunnen uitkopen. De schatting wil ik voorlopig éénzijdig laten doen maar als de schatting voor mij aanvaardbaar is, zal ik dit document wel aanwenden als basis voor de uitkoopsom.
Nu weet ik niet goed of ik de schatting best via een schatter of notaris laat doen, of beide. Ik hoor vaak zeggen dat een notaris niet objectief is...
Ook vraag ik me af of ik best nog mijn deel betaal in de recent uitgevoerde tuinkosten - mijn vriend wilt dit niet maar ik ben bang dat dit me zou benadelen bij de uiteindelijke globale regeling.
In de huidige situatie is elke onnodig uitgegeven euro er uiteraard één te veel want als een minnelijke regeling niet lukt, moet het huis allicht openbaar verkocht worden... eerlijk gezegd wil ik het zover niet laten komen. Ik was van plan om uit goodwill toch nog een stukje te betalen.
Ik wil in elk geval hier blijven wonen tot alles financiëel geregeld is, dat lijkt mij het verstandigste, maar ik wil wel dat het vlug gaat.
Elk advies is welkom.