vraag over schatting, tuinkosten,.. bij scheiding

x123x
Topic Starter

vraag over schatting, tuinkosten,.. bij scheiding

#1 , 03 dec 2011 23:38

Ik had graag een advies gehad over het volgende.
Mijn vriend en ik zijn feitelijk samenwonend en ik wil het huis laten schatten om te bepalen op hoeveel ik recht zou hebben als ik vertrek - en omgekeerd - of ik hem zou kunnen uitkopen. De schatting wil ik voorlopig éénzijdig laten doen maar als de schatting voor mij aanvaardbaar is, zal ik dit document wel aanwenden als basis voor de uitkoopsom.

Nu weet ik niet goed of ik de schatting best via een schatter of notaris laat doen, of beide. Ik hoor vaak zeggen dat een notaris niet objectief is...

Ook vraag ik me af of ik best nog mijn deel betaal in de recent uitgevoerde tuinkosten - mijn vriend wilt dit niet maar ik ben bang dat dit me zou benadelen bij de uiteindelijke globale regeling.

In de huidige situatie is elke onnodig uitgegeven euro er uiteraard één te veel want als een minnelijke regeling niet lukt, moet het huis allicht openbaar verkocht worden... eerlijk gezegd wil ik het zover niet laten komen. Ik was van plan om uit goodwill toch nog een stukje te betalen.

Ik wil in elk geval hier blijven wonen tot alles financiëel geregeld is, dat lijkt mij het verstandigste, maar ik wil wel dat het vlug gaat.

Elk advies is welkom.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 dec 2011 00:00

Eenzijdige schattingen worden als eenzijdig en dus niet geldig beschouwd.
Het enigste waarvoor het bruikbaar is dat u een idee hebt van.
Wij hebben ooit eens ons eigendom moeten laten schatten. Wel het bedrag dat de schatter aangaf was hetzelfde als dat van een kleine woning een verdieping geen tuin.
De waarde van de renovatie alleen was al hoger. Maar ja we hadden een nogal gespannen relatie ontwikkeld. Kwam nooit zijn afspraken na.
Zelfs de bank zei achteraf dat het niet kon.
U ziet zo maar.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”