grond eigendom voor huwelijk

K0ZZM0
Topic Starter

grond eigendom voor huwelijk

#1 , 05 dec 2011 13:37

Wat gebeurd er bij scheiding, als ik eigenaar was van de grond vòòr het huwelijk, waar onze woning werd op gebouwd ?
Wat gebeurd bij de verdeling?
We hebben geen kinderen meer ten laste, kan mij ook nog allimentatie gevraagd worden indien mijn vrouw 4/5 werkt?

Alsook als zij mij verlaat zonder ik daarvan op de hoogte wordt gebracht voordien, dus op een dag komt ze niet meer naar huis en wordt ik door een deurwaarder bv op de hoogte gebracht....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 dec 2011 13:49

Ingevolge het recht van natrekking bent u de eigenaar van grond en woning.
Ingeval er geen huwelijkskontrakt is dat anders beschikt behoudt u ingeval van echtscheiding het huis, maar u hebt wel een schuld te vergoeden aan uw echtgenote ten bedrage van de helft van de waarde van het huis dat op die grond werd gebouwd tijdens het huwelijk (tenzij u kunt bewijzen dat alle bouwkosten werden betaald met geldmiddelen die u reeds had van voor het huwelijk).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 dec 2011 14:10

Of u onderhoudsgeld zal moeten betalen hangt af van uw en haar inkomsten en de kosten die u en zij te betalen hebben.

Reclame

K0ZZM0
Topic Starter

#4 , 05 dec 2011 19:11

heel erg bedankt!

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”