Indien men in Algerije trouwt, is men wel onderworpen aan de huwelijkswetten van Algerije zou ik denken? Dus ook aan de mogelijkheid tot polygamie indien het daar is toegestaan (zie Libië waar polygamie nu terug wordt ingevoerd).
Of is het niet zo dat men onderworpen is aan het huwelijksstelsel zoals voorzien in het land waar men huwt?
idd je bent onderworpen aan de algerijnse huwelijkswetten. dus ook aan de mogelijkheid tot polygamie. maar denk dat elke persoon voor zichzelf uitmaakt of hij voor of tegenstander is van polygamie.
dus wou eiegnlijk vragen wat je bedoelde.
Ik denk dat men (ik toch) gewoon zou willen vragen of u op de hoogte bent van de enorme verschillen tussen huwelijksstelsels tussen Algerije en hier. Ik zou zeer sterk aanraden te trouwen onder het Belgische systeem, het is niet perfect maar een stuk rechtszekerder en vrouwvriendelijker. 2 argumenten waar je toch niet zomaar aan voorbij gaat denk ik. Zonder hiermee iets te willen zeggen over de persoonlijke kant van de zaak, laat dit duidelijk zijn.
Dit lijkt me van het grootste belang inderdaad, maar ik heb de indruk dat TS niet naar deze redenen zoekt, maar eerder naar een "hoe krijg ik hem zo snel mogelijk naar hier" mogelijkheid.
Zelf vind ik dat het niet meer dan normaal is dat indien men onder Algerijnse huwelijkswet huwt, daar dan ook aan moet voldoen. Een paar jaar geleden wou iemand in Duitsland scheiden terwijl ze onder Marokkaanse wet was gehuwd. De rechter (die daarvoor heel veel kritiek kreeg) vond dat ze de Duitse wettelijke hoogdringendheid niet kon inroepen omdat ze werd geslagen, vermits uw vrouw afkloppen volgens de Marokkaanse huwelijkswetten perfect toelaatbaar is.
Persoonlijk vond ik dat de rechter gelijk had.