Ik kom voor mijn broer hier eens mijn licht opsteken ...
Mijn broer en zijn vriendin zijn sinds vorige week uit elkaar, zij is opgestapt samen met hun zoontje. Ze woonden samen op zijn appartement, maar haar adres stond nog altijd gedomicilieerd bij haar ouders. Doordat mijn broer zijn auto kapot gevallen was enige tijd terug, mochten ze de wagen gebruiken van haar ouders. Haar ouders hebben toen een nieuwe auto gekocht en zij mochten die overkopen. Aangezien mijn broer vroeger problemen heeft gehad, kon hij geen lening nemen om die auto over te kopen. Dus heeft zijn (ex)-vriendin dan een lening aangegaan op haar naam en zij betaald die auto. De auto staat wel ingeschreven op mijn broer zijn naam + ook verzekering staat op zijn naam en dit omdat zij nog geen rijbewijs heeft.
Nu het gedaan is tussen hen heeft ze gezegd tegen mijn broer dat hij die auto terug moet afgeven.
Mijn vraag is nu; moet hij die auto afgeven ? Die auto staat ingeschreven op zijn naam + ook de verzekering.
Of geeft hij om alle moeilijkheden te vermijden die auto gewoon af, maar dat hij wel de nummerplaat verwijdert en terugstuurt + ook de verzekering direct stopzet. Want indien zij iemand anders met die auto laat rijden en er gebeurt ondertussen iets, komt het mss nog op mijn broer zijn nek terrecht.
+ Mss ook een document opstellen met de vermelding dat hij die autosleutels van die bepaalde auto heeft afgegeven aan haar + ondertekening van beide partijen ?
Heeft er iemand raad over dit ?
Groetjes.