Ik wil een vriendin bij ons laten inwonen - gevolgen?

irisken
Topic Starter

Ik wil een vriendin bij ons laten inwonen - gevolgen?

#1 , 04 jan 2012 18:50

Een Poolse vriendin werkt 3 maanden bij een poetsbedrijf met een vast contract. Ze kon de eerste 3 maanden bij een collega wonen, maar deze mevrouw gaat haar appartement opzeggen. Alleen wonen is voor haar momenteel geen optie, omdat dit te duur is voor haar. Mijn gezin en ik willen haar bij ons kosteloos laten inwonen, zodat ze kan sparen. Ons huis is toch groot genoeg.
Heeft dat ergens gevolgen voor ons? Fiscaal, of...?
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Groetjes, iris

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jan 2012 18:53

Legaal in België dan moet u de gemeente in kennis stellen dat ze bij u verblijft.
Mogelijkheden
Als toerist ... dan kan ze wel niet werken
Ingeschreven in bevolkingsregister dan kan ze wel werken.

Oude Belg

#3 , 04 jan 2012 22:07

Waar zou ze haar domicilie hebben? Als ze op jullie adres gedomicilieerd is en ze heeft schulden, kan de deurwaarder ook jullie bezittingen in beslag nemen, tenzij je kan bewijzen dat ze niet van haar zijn.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Mariette

#4 , 14 jan 2012 13:20

Bij ziekte of invaliditeit woont ze dan "feitelijk samen" en krijgt iedereen minder % uitbetaald.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”