ik word thuis buiten gegooid via het vrede gerecht

watmoetikdoen
Topic Starter

ik word thuis buiten gegooid via het vrede gerecht

#1 , 13 jan 2012 20:22

ik ben 18jaar bijna 19 ik word buiten gegooid thuis omdat ik een slecht verleden heb met drugs en het gerecht toen ik minderjarig was en ik stak ook dingen uit maar nu weet ik niet waar ik heen moet als ik buitengegooid word ik wil gaan werken en alles doen om het inorde te maken en te houden maar ik heb geen onderdak als het gebeurd ik weet echt niet meer wat ik moet doen en waar ik hulp kan vrage
gelieve hier op te reageren zodat ik iets weet , dank u

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra

#2 , 14 jan 2012 08:55

Langs gaan bij de diensten van het OCMW in uw woonplaats en uw verhaal bij de sociaal assistente naar voor brengen .
Mogelijks hebben zij voor u een tijdelijke onderkomen en kan u een voorlopig leefloon worden toegekend mocht u nog
geen job hebben. Want vermoedelijk komt u helemaal niet in aanmerking voor een werkloosheiduitkering.
Voor de rest gewoon de verantwoordelijkheid opnemen voor wat vroeger gebeurd is en proberen
om iedereen te overtuigen EN TE BEWIJZEN door bijvoorbeeld eender welke job te aanvaarden dat u een schone lei verdient
zodat u er terug wat kan van maken. Want met een leefloon alleen zal u niet ver geraken
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Artis

#3 , 14 jan 2012 10:32

Eerst zo snel mogelijk werk zoeken zodat je vooruit geraakt!

in afwachting hiervan langs gaan bij werkwinkel om je in te schrijven als werkzoekende, via vakbond wachtvergoedingen navragen. Bij OCMW vervolgens voorschotten op wachtvergoedingen of leefloon aanvragen. Ivm huisvesting kan doorverwezen worden naar opvangcentrum.
Kan je echt nergens anders terecht? Vrienden, familie?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 jan 2012 13:37

Indien beslissing van de vrederechter (vonnis) nog een mogelijkheid van beroep heeft KAN je in beroep gaan.
Raadpleeg uw advocaat.
Anders zie boven.
Je kan ook langs een JAC-centrum gaan

hulpnodig

#5 , 14 jan 2012 19:11

1) de vrederechter zal je hoogst waarschijnlijk verplichten de woning van je ouders te verlaten d.m.v. een dwangsom.
2) ga naar het OCMW en vraag leefloon aan.
3) als je dakloos bent geworden, naar crisis opvang van het CAW gaan.
4) een goedkope studio zoeken (als je ouders ermee akkoord gaan kan je voorstellen om in een studentenkot te gaan wonen en kan je je domicilie nog bij je ouders laten staan. dit zal je goedkoper uitkomen dan een appartement of studio te huren waar je je domicilie kan zetten!)
5) werk zoeken

Lightning

#6 , 14 jan 2012 20:41

4) een goedkope studio zoeken (als je ouders ermee akkoord gaan kan je voorstellen om in een studentenkot te gaan wonen en kan je je domicilie nog bij je ouders laten staan. dit zal je goedkoper uitkomen dan een appartement of studio te huren waar je je domicilie kan zetten!)
Wat fraude is en strafbaar.

watmoetikdoen
Topic Starter

#7 , 25 jan 2012 00:17

danku :)

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”