Ik huur sinds augustus vorig jaar een appartemenet samen met mijn vriendin.
Contract schriftelijk met plaatsbeschrijving, beiden getekened en geregistreed huurcontract.
Huurovereenkomst begonnen op 01/08/2011
Nu zijn we uit elkaar en willen we ons huurcontract opzeggen. Waar ik vooral me zit is het financieel plaatje, daar ik sinds begin van het huren van het pand de volledige huur op mij heb genomen daar mijn vriendin telkens door andere omstandigheden niet de nodige bedragen had. Verder zijn er nog enkele andere kosten die ik gedurende die tijds panne voor haar heb betaald. Maar nu we uit elkaar gaan en we het huur contract opzeggen is dat vooral mijn zorg. Ik heb bewijs van betaling van de huur van de gehele periode behalven de eerste maand daar deze cash betaald is aan de verhuurder bij het tekenen van het contract. Ook hier heb ik een bewijs van laten opmaken maar is afgetekend door ons beiden. Voor de overige periode is alles van mijn rekening gekomen en heb ik daar dus ook afschriften van. Kan ik nu eisen dat mijn ex vriendin de opzeg vergoeding betaald? Wat kan ik doen om ook hier mijn broek niet aan te scheuren daar ik dat tijdens onze relatie al genoeg gedaan heb en voor haar en haar kinderen hun levensonderhoud heb voorzien.
Mvg,
Nagels R