wat met de lening van ons huis?

30m
Topic Starter

wat met de lening van ons huis?

#1 , 05 mar 2012 11:24

Ik en mijn partner zijn enkele maanden geleden uit elkaar gegaan, mijn ex had de woning verlaten en weigerde haar deel van de lening te betalen en ik kon deze niet alleen betalen.
Ik ben verhuisd en nu staat ons huis te koop.
Nu zou ik graag weten als wij de woning verkopen en er nog een bedrag van de lening betaald moet worden, worden we dan beide verplicht de helft te betalen of wordt dit op basis van het inkomen bekeken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 05 mar 2012 18:25

Indien er nog een schuld is bij de bank , zal de notaris dat bedrag afhouden en rechtstreeks aan de bank storten. De rest zal hij (waarschijnlijk) gelijk verdelen zodat ieder de helft ontvangt.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

30m
Topic Starter

#3 , 06 mar 2012 07:55

wat ik bedoel is dat de openstaande schuld nog meer is dan wat je krijgt voor u huis, bij ons is dit het geval omdat we maar pas het huis gekocht hadden. Dus de vraag was eigenlijk of de resterende schuld dan in 2 gedeeld zou worden of dit op basis van het inkomen is

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”