ex vriend van mijn mama heeft haar huis leeggerooft

soeterke
Topic Starter

ex vriend van mijn mama heeft haar huis leeggerooft

#1 , 04 mar 2012 17:26

mijn mama woonde tot voor kort samen met iemand. Het huis is haar eigendom. Maar na jarenlange mentale mishandeling is mijn mama opgenomen in het ziekenhuis. Nu heeft zij via een deurwaarder en het vredegerecht gevraagd om die vriend uit haar huis te laten zetten. Ze had dit al herhaaldelijke keren aan hem gevraagd maar deze wou uit eigen wil nooit het huis verlaten en zat er voor mijn mama dus geen andere optie op.
Nu heeft hij tijdens mijn mama haar verblijf in het ziekenhuis de ganse inboedel ontvreemd.
Kan dit zomaar? Hij zegt dat dit in opdracht was van zijn advocaat. Want hij beweerd nu ook dat mijn mama al zijn geld heeft opgedaan en hierdoor zijn geld terug kan eisen. Mijn mama heeft alle bewijzen in handen dat zij alle betalingen heeft gedaan alsook de betalingen van de inboedel. Alles heeft zij gekocht en nu is hij ermee vandoor. De advocaat zegt wie eerst pat heeft het en het is dan maar aan de andere om te bewijzen.
Nu is de uitspraak van de vrederechter dat hij het huis binnen 2 weken moet verlaten hebben.
Maar vraag mij nu af kan mijn mama al haar goederen nu terugeisen want haar advocaat zegt dat het een hele lange weg en kostelijke weg zal worden. En wil nu ook niet dat mijn mama nog meer geld zal verliezen door een vuile smerige profiteur.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 mar 2012 21:24

Gezien niet gehuwd en de goederen van je moeder zijn is het diefstal.
Uw moeder kan aangifte bij de politie doen en dat is gratis.
Of de goederen traceerbaar zijn en kunnen teruggevonden worden is een ander verhaal.
Zal in vele gevallen een feitenkwestie zijn.

soeterke
Topic Starter

#3 , 05 mar 2012 21:06

de meubelen staan in zijn nieuw appartement. Hij heeft aan de politie toegegeven dat hij deze genomen heeft en dit in opdracht was van zijn advocaat. Heb mij laten vertellen dat de mensen die meegeholpen hebben met deze diefstal kunnen aageklaagd worden wegens diefstal. Is dit juist? Hij heeft werkelijk alles mee! niets staat er nog terwijl het wettelijk verplicht toch is van een bed te laten staan.
Mama heeft alle bewijzen in handen dat ze de meubelen heeft aangekocht en heeft er ook foto's van. Kan ze deze dan terugeisen of eventueel de waarde ervan?
Maar voor mama is het veel belangrijker dat ze haar erfstuk terugkrijgt. Dit is van emotionele hoge waarde. Kan ze dit niet terugeisen?

Reclame

Franciscus

#4 , 05 mar 2012 23:33

Heeft de politie met parket gebeld indien het een heterdaad was.
Enkel tussen gehuwden is voor diefstal een grond van verschoning mogelijk dus het feit blijft diefstal voor ieder ander persoon die meedoet aan de verhuis.
Indien niet gehuwd en u spreekt van vriend .... is en blijft het diefstal.
Heeft de politie een inventaris gemaakt?
Heeft men bij de aangifte de papieren getoond waaruit de eigendom blijkt.
Zijn de goederen in beslag genomen?
Hoelang woonde men samen en kan er geen samensmelting van vermogens en goederen geweest zijn?
Is er een attest aangifte afgeleverd en heeft men zich als slachtoffer laten registeren bij het parket? Tekst op het attest een lezen.
Is er al contact geweest als slachtoffer met het parket?

Bed laten staan waar staat dat in de wet????

soeterke
Topic Starter

#5 , 06 mar 2012 19:57

we hebben hem niet op heterdaad kunnen betrappen de goederen was juist weg toen wij toegekomen zijn.
Er was niets gemeenschappelijk aangezien mama alles zelf heeft aangekocht en hij niets heeft gekocht. Ze woonden vier jaar samen en tijdens die 4 jaar heeft hij niets gekocht laat staan ooit iets betaald. Mama droeg alle kosten alleen. Voeding, elek.,water noem maar op. In het begin kon hij zelf niets aankopen aangezien hij in een scheiding zat.
De politie kon geen invetaris meer maken want alles was weg. Goederen ook niet in beslag genomen.
Kun je mij wel eens meer vertellen over die klacht als slachtoffer bij parket want daar heeft ons nog niemand iets over gezegd dat dit kon en waarom het goed is.

Franciscus

#6 , 06 mar 2012 23:26

Er is toch een aangifte gedaan van de feiten bij de politie?
Politie heeft hier toch een PV voor opgesteld?
Kan je indien PV het eerste deel van dit nr eens geven?
Dus niet het werkelijk Nr /jaar maar alles daarvoor.
Staat in het vonnis van de vrederechter dat hij iets mocht meenemen.
Staat in dat vonnis iets over wie wat betaald had
Heeft hij tgo de vrederechter vrklaart dat hij alles betaald had ttz dat uw moeder met zijn geld weg was?

soeterke
Topic Starter

#7 , 07 mar 2012 20:41

zal aan de mama eens het nummer vragen
die zaak moet nog voorkomen voor het gerecht maar is nog zeker een maand eer het is.
Mama haar advocaat heeft al enkele keren gevraagd aan zijn advocaat voor bewijzen dat hij zou hebben over aankoop van goederen en dergelijke maar die advocaat heeft nog geen enkel bewijs hierover.
De politie heeft een pv opgesteld denk wel meerdere.

Franciscus

#8 , 07 mar 2012 21:12

Wat politie doet is PV's doorsturen naar parket.
Dit voor een strafrechtelijke procedure.
Wat uw advocaat doet is voor de burgerlijke procedure vrederechter.
In principe zal parket aan politie opdracht geven om ex-vriend te horen (als verdachte).
Als slachtoffer kan men vragen aan parket bepaalde opsporingsdaden te stellen.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”