scheiding van goederen !

kadee
Topic Starter

scheiding van goederen !

#1 , 15 apr 2011 22:56

scheiding van goederen !!!
alle tips zijn welkom ,want na 1,5 jaar na scheiding weet ik nog niets meer ,advokaat verandert steeds van mening.
zit zo in mekaar:
in 1992 grond gekregen van grootvader
in 1993 ruwbouw gezet met eigen geld,en voor de afwerking lening aangegaan met (toen nog vriendin)daar ik de lening alleen niet kreeg in de bank.
in 1995 gehuwd met zuivere scheiding van goederen
in 2009 gescheiden

lening was toen 3500.000 bef
heb de lening alleen afbetaald ,al de jaren gas ,elektriciteit,water en andere kosten ,als compensatie storte ze elke maand 250 € op m'n rekening.elk jaar kregen we z'on 2200€ belasting terug ,dat ging op haar rekening.

eist de helft van het huis,dus naar advokaat gestapt en het verhaal uitgelegd ,zei dat ik gehuwd was met scheiding van goederen.deze zei dan grond is van u alleen huis wordt in twee verdeeld.ken niets van deze dingen (daarom ook naar advokaat gestapt)
na uren en uren zelf op te zoeken ,naar notaris gestapt voor kopie van het kontrakt (origineel had ze meegenomen)
weer naar advokaat (was toen al 1 jaar bezig)gestapt,die dacht dan dat het met gemeenschap van inbreng was (nochtans duidelijk vermeld)
moest me dus niets aantrekken ,ze kan niets doen huis is volledig van u en bent niets verschuldigd.nu kreeg ik terug te horen van wel ,dus weet dan niemand
hoe het wettelijk in elkaar zit (daarom neem ik een advokaat), is nu al bijna 2 jaar en een map vol brieven verder en weet nu nog niet waar ik sta.en het is echt niet vol te houden.
dus als iemand me er iets meer van kan vertellen,bedankt,bedankt,bedankt....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 15 apr 2011 23:10

Door het recht van natrekking wordt de eigenaar van de grond automatisch eigenaar van het onroerend goed dat op de grond gebouwd wordt. Het huis is dus volledig van u. Aangezien u ook de lening volledig betaalde, kan uw ex ook daar geen compensatie voor krijgen. Die €250 die ze maandelijks betaalde kan beschouwd worden als inbreng in de huishoudelijke kosten en als woonvergoeding (voor het gebruik van uw huis). Als ze al die tijd maandelijks slechts €250 bijdroeg en het belastingvoordeel ging altijd integraal naar haar, dan is ze m.i. voordelig af geweest door bij u.

wanton

#3 , 16 apr 2011 18:27

Als jullie de terugbetaling zonder meer op haar rekening hebben laten storten , is dat een beslissing van jullie zelf geweest. Zoals ik de zaak begrijp , heeft uw ex mee getekend voor de lening van uw huis , zonder dat ze ook maar op enige manier mede-eigenaar was. Dat is mi. iets dat ze zeker niet had mogen doen. Meetekenen en misschien ooit verantwoordelijk gesteld worden voor iets dat niet van u is? Neen , mij niet gezien. Bovendien kan zij op geen enkele manier genieten van de fiscale aftrek voor hypothecaire lening , juist omdat ze geen mede-eigenaar , vruchtgebruiker of wat dan ook is van die woning.
Na de scheiding nu , heeft zij geen enkel recht op de woning , maar het zou er misschien wel eens kunnen van komen dat zij een deel recupereert van het feit dat zij mede-ontlener is. Dat wordt cijferen!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Lightning

#4 , 16 apr 2011 18:34

Na de scheiding nu , heeft zij geen enkel recht op de woning , maar het zou er misschien wel eens kunnen van komen dat zij een deel recupereert van het feit dat zij mede-ontlener is. Dat wordt cijferen!
Als mijnheer het zelf hard zou willen spelen denk ik dat het tegendeel waar zou kunnen zijn. Hij heeft namelijk haar helft van de schuld (lening waarvoor ze mee tekende) afbetaald met geld uit zijn eigen vermogen (zo heb ik het toch begrepen uit de openingspost).

kadee
Topic Starter

#5 , 23 apr 2011 20:34

Als mijnheer het zelf hard zou willen spelen denk ik dat het tegendeel waar zou kunnen zijn. Hij heeft namelijk haar helft van de schuld (lening waarvoor ze mee tekende) afbetaald met geld uit zijn eigen vermogen (zo heb ik het toch begrepen uit de openingspost).
bedankt voor de reactie's ,
ik denk dat ze nu inderdaad deze weg op willen gaan (dat ze haar deel wil recuperen) haar deel dat ik betaald heb dus ! laat in ieder geval iets weten wat de toekomst brengt

kadee
Topic Starter

#6 , 10 mar 2012 11:07

nogmaal bedankt voor de reactie's ,heeft me goed op weg geholpen.door een deel van de informatie mee te delen aan m'n advocaat heb ik ondertussen de zaak gewonnen en ben niets verschuldigd aan m'n ex-partner.
had niet vele reactie's op m'n vraag maar wel goeie dus !
bedankt

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”