lening aangifte belastingen

Fietje
Topic Starter

lening aangifte belastingen

#1 , 30 mei 2012 11:52

hoi hier,

ik heb een lening lopende voor een huis van het jaar 2002 , het zit zo dat ik van de belastingen heel weing terug krijg van mijn lening omdat dit nog met de oude voorwaarden is ivm kapitaal en rente :(

mijn vraag is nu, als wij volgend jaar trouwen , het huis in de gemeenschap brengen, de lening op de twee namen brengt, is dit dan voor mijn man een "nieuwe lening"? geld voor hem dan de nieuwe voorwaarden ? Betekent dit dan dat we veel meer zouden kunnen terug krijgen voor onze lening ?

ik heb mijn lening een jaar of vijf geleden laten herfinancieren maar dat maakte niets uit, de oude voorwaarden waren nog steeds van kracht, het is het jaar van de aankoop van het huis die van tel is

maar voor mijn man zou dit toch wel een nieuwe lening zijn ....

groetjes aan iedereen hier
Véro

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 30 mei 2012 21:43

Voor uw man zal het ook gaan om een lening volgens het oude systeem. Het betreft een lening van voor 2005 waar een aanpassing gebeurt. De fiscale bonus voor de lening is toch niet mis. Als u weinig terugkrijgt , is er een andere reden.
U moet , bij uw huwelijk , wel inbreng doen in de gemeenschap van zowel het huis als de lening.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”