Ik ben 1,5 feitelijk samenwonend geweest in een koophuis, 50/50 betaald en beschreven op mijn naam en die van mijn ex.
Hij chanteerde me enkel het huis te verkopen indien ik factuurprijs zou betalen voor alle meubelen die we ook 50/50 hebben gekocht.
Uit angst heb ik de meubels aan de factuurprijs overgenomen en daar een bedrag afgetrokken dat ik nog van hem terug moest krijgen, de rest van de inboedel is in mondelinge overeenkomst verdeeld (= potten pannen etc).
Ik ben verhuisd zonder hem dit vooraf te melden gezien ik bang was van hem en niet langer in het huis durfde te wonen bij hem.
Ik heb mijn persoonlijke goederen, de aan mij verdeelde goederen en de meubels van de woonkamer meegenomen, deze heb ik al betaald via overschrijving met vermelding van de overgekochte inboedel.
Achteraf zegt hij dat ik vanalles heb 'gestolen', dit verzint hij en hij dreigt hij me aan te klagen.
Hij wil geen enkele factuur aan mij betalen (bv de verzekering van het huis die ik nu blijf betalen tot aan de officiele verkoop), houdt mijn concert ticktets achter, heeft geld van de gezamelijke rekening gehaald wat ik heb kunnen terugstorten aan de bank en nooit meer terugzie, etc.
Wanneer hij een rechtzaak begint omdat ik nu niet meer meebetaal aan een telenet of electrabel factuur (deze accounts staan op zijn naam en kan ik niet afsluiten!) en omdat ik zogezegd zaken heb gestolen (bijvoorbeeld spullen of meubels van hem die ik niet heb meegenomen!) hoe sterk staat hij hierin?
Ik ben bang dat ik (gezien ze me ook met meerdere facturen proberen af te persen) uitgemolken wordt door deze oplichters, dat terwijl ik de bedrogen en belogen partij ben en gechanteerd werd factuurprijs te betalen voor meubels van 1,5 jaar oud.
Wat kan hij nog allemaal verzinnen?
Wat kan ik vooraf doen om me in te dekken voordat of wanneer er ineens een brief van het gerecht in de bus ligt?
Alvast bedankt voor jullie hulp.